Új autópálya épül Magyarországon: térképen mutatjuk a részleteket!

2025. április 30. 10:21

Az uniós közbeszerzési értesítő alapján elkezdődhet a részben új nyomvonalon vezetett 2x2 sávos közúti kapcsolat létrehozására kiírt tender kiviteli tervének elkészítése.

2025. április 30. 10:21
autópálya

Az új beruházás célja elsősorban az, hogy Nyíregyháza megyei jogú város és Hajdú-Bihar vármegye székhelye, Debrecen gazdasági övezetei között megteremtse a nagy kapacitású, biztonságos közúti összeköttetést. Már korábban megkezdődött az előkészítés, melynek első lépéseként elkészült a nyomvonal tanulmányterve, a környezeti hatástanulmány, továbbá a hatóságok a környezetvédelmi engedélyt is kiadták. A minisztérium beruházási honlapja szerint a projekten eddig az Unitef-83 Zrt., a Tura-Terv Kft. és a Via Futura Kft. dolgozott.

A következő lépés az engedélyezési és kiviteli terv, amit az egybefüggő, 35 kilométer hosszú – ebből 25 kilométer új nyomvonal –, 2x2 sávos közúti kapcsolat létrehozásához kell elkészíteni.

Kapcsolódó vélemény

undefined

Lázár János

Idézőjel

2026-ra elérjük a lélektani, 2000 kilométeres határt gyorsforgalmi úthálózat tekintetében.

Ezzel pedig máris egy lépéssel közelebb vagyunk Kelet-Magyarország gyorsforgalmi úthálózatának egy régóta várt, emellett kimondottan jelentős fejlesztéséhez. Ezt bizonyítja az is, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent 2x2 sávos közúti kapcsolat létrehozására kiírt tendere engedélyes, emellett a kiviteli terv elkészítésére megindult a tervezés. A projektet a Magyar Építők nyilatkozata szerint feltételes közbeszerzésként írták ki.

A kiírásnak része a 4. sz. főút és a Hajdúhadháznál futó 49101 j. út közötti új közúti kapcsolat előzetes környezeti vizsgálati dokumentációjának elkészítése és a kapcsolódó határozat megszerzése. Az útvonal itt várhatóan 3 200 méter hosszú lesz.”

– írja a Magyar Építők.

Ezt is ajánljuk a témában

Autópálya Nyíregyháza és Debrecen között (Fotó: ÉKM)

A tervek szerint „a fejlesztéssel érintett szakasz a 354-es számú főút – távlati Debrecen keleti elkerülő szakasz csomópontjától a 4-es számú főút – M3 autópálya csomópontjáig tart”. Ahogy az a Magyar Építők felsorolásából kiderül: „tervezetten 6 darab különszintű csomóponttal és a hozzá kapcsolódó alcsomópontokkal, továbbá három darab kétsávos körforgalommal, 19 darab műtárggyal a 2-szer 2 sávos külterületi elsőrendű főút paramétereinek megfelelően, valamennyi érintett közmű kiváltásával és a szükséges engedélyek megszerzésével”.

Nyitókép: MTI/Krizsán Csaba

 

Összesen 42 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
masikhozzaszolo
2025. május 16. 08:35
Ezt mondom én is. Nem autópálya. Rossz a cím. 110, itt-ott, néha. Emiatt nálam nem is gyors forgalmi.
contractor-2
2025. április 30. 16:32
Nem autópálya, de még csak nem is autóút, mert körforgalmat is terveznek rá, vagyis szintbeli keresztedződése lesz és ez egyikre sem jellemző.
patlkus
2025. április 30. 15:04
Van még bazalt?
zakar zoltán béla
2025. április 30. 13:33
RENDBEN, de az alsóbbrendű utak nagyobbik része borzalmas!!! Tessék szíves lenni azokkal is komolyan foglalkozni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!