Mi történik? Maximum 60-nal lehet menni ezen a magyar autópályán

Az Útinform szolgálatnál, valamint a navigációs, közösségi autós alkalmazások használatát javasolja.

Az uniós közbeszerzési értesítő alapján elkezdődhet a részben új nyomvonalon vezetett 2x2 sávos közúti kapcsolat létrehozására kiírt tender kiviteli tervének elkészítése.
Az új beruházás célja elsősorban az, hogy Nyíregyháza megyei jogú város és Hajdú-Bihar vármegye székhelye, Debrecen gazdasági övezetei között megteremtse a nagy kapacitású, biztonságos közúti összeköttetést. Már korábban megkezdődött az előkészítés, melynek első lépéseként elkészült a nyomvonal tanulmányterve, a környezeti hatástanulmány, továbbá a hatóságok a környezetvédelmi engedélyt is kiadták. A minisztérium beruházási honlapja szerint a projekten eddig az Unitef-83 Zrt., a Tura-Terv Kft. és a Via Futura Kft. dolgozott.
A következő lépés az engedélyezési és kiviteli terv, amit az egybefüggő, 35 kilométer hosszú – ebből 25 kilométer új nyomvonal –, 2x2 sávos közúti kapcsolat létrehozásához kell elkészíteni.
Kapcsolódó vélemény
2026-ra elérjük a lélektani, 2000 kilométeres határt gyorsforgalmi úthálózat tekintetében.
Ezzel pedig máris egy lépéssel közelebb vagyunk Kelet-Magyarország gyorsforgalmi úthálózatának egy régóta várt, emellett kimondottan jelentős fejlesztéséhez. Ezt bizonyítja az is, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent 2x2 sávos közúti kapcsolat létrehozására kiírt tendere engedélyes, emellett a kiviteli terv elkészítésére megindult a tervezés. A projektet a Magyar Építők nyilatkozata szerint feltételes közbeszerzésként írták ki.
A kiírásnak része a 4. sz. főút és a Hajdúhadháznál futó 49101 j. út közötti új közúti kapcsolat előzetes környezeti vizsgálati dokumentációjának elkészítése és a kapcsolódó határozat megszerzése. Az útvonal itt várhatóan 3 200 méter hosszú lesz.”
– írja a Magyar Építők.
Ezt is ajánljuk a témában
Az Útinform szolgálatnál, valamint a navigációs, közösségi autós alkalmazások használatát javasolja.
A tervek szerint „a fejlesztéssel érintett szakasz a 354-es számú főút – távlati Debrecen keleti elkerülő szakasz csomópontjától a 4-es számú főút – M3 autópálya csomópontjáig tart”. Ahogy az a Magyar Építők felsorolásából kiderül: „tervezetten 6 darab különszintű csomóponttal és a hozzá kapcsolódó alcsomópontokkal, továbbá három darab kétsávos körforgalommal, 19 darab műtárggyal a 2-szer 2 sávos külterületi elsőrendű főút paramétereinek megfelelően, valamennyi érintett közmű kiváltásával és a szükséges engedélyek megszerzésével”.
Nyitókép: MTI/Krizsán Csaba