Egyre többen választják az autót Budapesten a tömegközlekedés helyett
2025. április 29. 12:06
A főváros belső kerületeinek elnéptelenedése is súlyosan kimutatható a mobilitási terv adataiból.
2025. április 29. 12:06
3 p
3
1
16
Mentés
A BKK mobilitási riportja szerint a fővárosiak egyre több esetben választják az autózást a közösségi közlekedés helyett. Mindeközben a BKK továbbra sem tudta elérni a koronavírus előtti, 2019-es utaslétszámokat – írta meg a Magyar Nemzet.
„A közúti közlekedés forgalomnagysága megfeleltethető a 2019-es (a Covid előtti) forgalomnagyságnak,
a közösségi közlekedési járművek utasforgalma viszont a 2019-es szint 80-85 százalékát éri csak el a megváltozott utazási szokások miatt”
– fogalmaz a BKK. Hozzáteszik: a fővárosban csökken azoknak a háztartásoknak a száma, ahol nincs autó.
A BKK kiemelte: összességében a funkcionális várostérségekben egységesen jellemző, hogy növekszik az 1 autóval rendelkező háztartások száma: 2019–2024 között 49 százalékról 53 százalékra.
A főváros belső kerületeinek elnéptelenedése is súlyosan kimutatható a mobilitási terv adataiból.
Az adatok szerint ugyanis Budapest VII. kerülete elvesztette népességének 12 százalékát, a VI. kerület 8,5 százalékát. Ezen felül pedig a VIII. kerületben 7,8 százalékkal csökkent a munkanélküliség. A népességcsökkenés az V. és a IX. kerületet sem kímélet, ott a fogyás mértéke 6 és 3 százalék volt.
„Nem voltak szívbajosak a szovjet uraságok: úton útfélen emelt ocsmány szobrokon, emlékműveken keresztül adták tudtunkra, hogy ők az urak e hazában” – idézte fel Kőrösi Koppány.
Hadházy nem a jól tejelő kamupozíciók sajnálatos elvesztése után, tavaly fedezte fel magában az ellenzékit.
p
0
0
0
Hírlevél-feliratkozás
Ne maradjon le a Mandiner cikkeiről, iratkozzon fel hírlevelünkre! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és elküldjük Önnek a nap legfontosabb híreit.
Összesen 16 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
fzx
2025. május 02. 23:36
Szerintem meg nagyon sokat javult a tömegközlekedés, elsősorban a fonódó villamoshálózattal, menetrend kijelzés…szerintem egész pontos,
En nagyon jól össze tudom hasonlítani, mert nagyon jól emlékezem a 10-20 évvel ezelőtti állapotokra. Ráadásul relatíve olcsóbb lett a megyebérletekkel.
A járművek is sokkal komfortosabbak! Bár ez nem a jelen városvezetés eredménye, inkább a korábbié!
És miért nem utaznak mégsem tömegközlekedéssel?
Azért nem utaznak az emberek tömegközlekedéssel, mert a korábbihoz képest sokkal többen megengedhetik maguknak, hogy a jóval drágább autós közlekedést válasszák, alapvetően kényelmi okokból!
Ki a tök akar élni a belvárosban? Max a buliorintált egyetemisták, amúgy élhetetlen. A BKK meg egy fos és lassú. Egyszer a belvárosból több mint másfél óra alatt értem haza, azóta nem is próbáltam, inkább autó vagy ha olyan az irány, bringa, de bringautat is csak a belvárosban épít a kretén kalácsony, bejárni külső kerületből nem triviális.
Es nem ertik... Hol csokkent a legjobban a lakossagszam? Es hol nott? 16. keruletben, 17.keruletben nott, 14. keruletben csokkent )(hogy csak a kulso keruleteket emlitsem). Milyen szinezetu is varosvezetes? Basszus. A 6. es 7. kerulet ELHETETLEN!!!!!!!! Egy tovig ballibsi ismerosom mondta, hogy az elmult honapokban allando betoresek, drogos incidensek, hanyas a lepcsohazban, elhetetlen mocsok stb van kornyeken. Nulla takaritas, nulla rendori jelenlet, viszont egyre tobb drogos es hajlektalan. Nem akar elkoltozni, de igy eselyes lesz. Talan tessenek Niedemullernel es Pozsonyinal jelentkezni vagy JO HELYRE HUZNI az X-et . De sajnos a proli igenytelen, ahogy minden ballibsi szar is az.