Bartłomiej „Bart" Krysiuk, a hagyományosabb Hermh és a már kísérletezőbb Batushka után így jellemezte a Patriarkh zenéjét: „Ezzel a kiadvánnyal egy új fejezet kezdődik a történelmünkben. A névváltoztatás mellett a zenénk is természetes fejlődésen megy keresztül. Ennek az albumnak a története arra ösztönzött minket, hogy kiugorjunk a komfortzónánkból, és zeneileg olyan dolgokat tegyünk, amiket eddig még sosem tettünk.”
Ez még mindig black metal? Vagy egyáltalán metal? Rádiójáték, hangoskönyv, színház, filmzene, népdal, performansz… Ezek a kifejezések mind passzolnak ide.”
És mindenképpen van valami abban, amit a frontember mondott a lemez sajtóanyagában, hiszen a Patriarkh megjelenése is egészen egyedi, bár ez már a Batushka esetében is így volt, és a Ghost zenekar kifejezetten felkavaró imázsa óta minden extrémebb csapat egyre sötétebb és látványosabb szerelésben akar megjelenni. A Patriarkh a koncerteken ráadásul mintha csak egy liturgiát végezne el a különböző, a háttérbe helyezett ikonok között.
Zeneileg viszont sokkal kevésbé extrém a végeredmény, mint azt általában a műfaj tradicionális képviselőitől várnánk. A Patriarkh konceptalbumán a templomi kórusokat idéző énekek, a szimfonikus és a népzenei elemek váltják egymást, a lassabb, inkább csak keretet jelentő metalriffeléssel a háttérben, black metalra pedig szinte már csak Bart károgása emlékeztet, ami a többi énekhanghoz képest sem kap kiemelt szerepet a lemezen.