Kiderült, hogyan reagáltak a magyarok a minden eddiginél szigorúbb drogellenes intézkedésekre

Szinte minden egyes megkérdezett határozott véleményt fogalmazott meg.

Az egyik legnagyobb hatású drogpropaganda-eszköz a közösségi média.
„Az online drogpropaganda elterjedésének főbb területei a közösségi média, beleértve az influencereket is, a dark web és más illegális online piacterek, online chatplatformok és idesorolhatóak azok a streaming szolgáltatók, akik termékei droghasználatot és kereskedelmet ábrázolnak.
Az egyik legnagyobb hatású drogpropaganda eszköz a közösségi média. A számtalan fiatalt figyelmét felkeltő influencerek, hírességek vagy népszerű tartalomgyártók sokszor közvetetten vagyközvetlenül népszerűsítik a kábítószereket.
Ezt is ajánljuk a témában
Szinte minden egyes megkérdezett határozott véleményt fogalmazott meg.
Egyes influencerek, zenészek vagy színészek olyan életstílussal hívják fel magukra a figyelmet,amelyben a drogfogyasztás természetesnek és vonzónak tűnhet. Hangsúlyozzák a fogyasztással járóélvezeteket, de a negatív következményekről, romboló hatásáról nem engednek betekintést nyerni.
A drogfogyasztás lassan elválaszthatatlan része a rap és hip-hop kultúrának. A dalaik szövegében gyakran a fogyasztás, kereskedés a téma, mindez menőnek és kívánatosnak beállítva. Számos előadó dala tele van utalással a marihuánára, kokainra vagy más szerekre, és ezek nem kevés esetben azenei klipekben is szerepet kapnak.
Ezt is ajánljuk a témában
A toxikológus egyetért azzal, hogy a kormány háborút indított a kábítószer-terjesztőkkel szemben.
A fiatalokkal megtévesztő módon úgy éreztetik ezek a szövegek és zenei videóklipek, hogy ez kell legyen egy életcél és egy létforma, mert ettől lesznek népszerűek, híresek és gazdagok.”
Nyitókép:Hans Lucas / AFP