Akár óriási változások is jöhetnek a közlekedésben, és megtudtuk, lehet-e a jövőben 140-el menni a magyar autópályákon

Nyakunkon az új KRESZ, mutatjuk, mi várható benne.

Beindult az Építési és Közlekedési Minisztérium, aminek köszönhetően elindult a túlterhelt és a korszerűtlen rendszer fejlesztésének tervezési folyamata.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) hétfőn írta ki a tervezés előkészítésére vonatkozó előzetes piaci konzultációt a H8-as és H9-es HÉV felújítására, ami alapján most már biztosra vehetjük, hogy a gödöllői és az abból leágazó csömöri vonal megújul – írja a VG. A pályázatokat március 26-ig nyújthatják be a jelentkezők, ráadásul a projekt része az M2-es metró útvonalának meghosszabbítása is.
A tárca ezzel egy versenyképes és akadálymentesített gyorsvasúti rendszert szeretne létrehozni a városi-elővárosi szakaszon, hogy ezzel is javítsa Pest vármegye keleti agglomerációjának és Budapest X., XIV. és XVI. kerületeinek közlekedését.
Ezt is ajánljuk a témában
Nyakunkon az új KRESZ, mutatjuk, mi várható benne.
A konzultációra meghirdetett közbeszerzés, azonban még csak a tervezési feladatokra vonatkozik, viszont a nyertes cég a tervezői művezetést is elnyerheti. Az előzetes konzultáció alatt a pályázók véleményezhetik a későbbi közbeszerzési eljárást, amely azonban a fejlesztési tervekkel és a szükséges engedélyek megszerzésével is együtt jár.
Az ÉKM ezzel a lépéssel vizsgálná meg az M2-es metró 7,9 km-es meghosszabbítását, valamint az érintett HÉV-vonalak 27 km-es rekonstrukcióját, melynek kiemelten fontos része a H9-es vonal 2 kilométernyi szakaszának villamosítása.
Ezt is ajánljuk a témában
Az új Duna-híd régóta megoldásra váró közlekedési problémákat fog orvosolni.
A felújítás része lehet továbbá egy felüljáró, mely az Örs vezér tere felett átívelően könnyítené a közlekedést, méghozzá több más különszintű csomóponttal, illetve egy vasúti híddal. A pályázattal azonban más terveket is a tárca elé kell tárni, mivel fontosak még a kapcsolódó útépítési beavatkozások, a közművekkel kapcsolatos átalakítások, továbbá a P+R parkolók is.
Nyitókép: Budapesti Közlekedési Központ Facebook-oldala