Magyar Péter genderaktivistát akar a budapestiekre rászabadítani

A fővárosi Fidesz-KDNP nem kér Bódis Krisztinából, de Magyar Péterből sem!

Gulyás Gergely Kristóf (Fidesz) szerint itt az ideje a kerékpársávok átgondolásának is.
Folyamatban van a KRESZ felülvizsgálata, a tervezés most érkezett abba a fázisba, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium felé javaslatokat tudunk tenni a budapestiek számára fontos témákban – nyilatkozta a Magyar Nemzetnek Gulyás Gergely Kristóf, a Fővárosi Közgyűlés fideszes képviselője.
Hozzátette, hogy a KRESZ módosításakor több fontos téma is napirendre került, így az elektromos rollerek kérdése is.
Aki Budapesten a körúton belül közlekedik, évek óta tapasztalhatja, hogy ezek az új, mikromobilitási eszközök jelentős gondot okoznak, a szabályozás hiánya pedig sok esetben problémákhoz, balesetekhez vezet – tette hozzá a képviselő, aki szerint ezen balesetek megelőzése érdekében óriási szükség van a mihamarabbi szabályozásra. A másik probléma, hogy ezek a járművek rendezetlenül vannak tárolva a közterületeken, ami a gyalogosok haladását is korlátozza.
Gulyás elmondta: Szentkirályi Alexandra frakcióvezető azt kérte a minisztériumtól, hogy induljon el közös gondolkodás arról,
milyen jogosultságokat tud a kormány a kerületek kezébe adni a sokakat zavaró problémák kezelésére, a gyalogosok közlekedését is elősegítve.
Hozzátette, az új KRESZ kidolgozásakor másik fontos kérdés a városi kerékpárhasználat.
Mint mondta, Karácsony Gergelyék mostanáig átgondolatlanul álltak a kérdéshez. Az ésszerűtlen és balesetveszélyes kerékpársáv kijelölések kizárólag konfliktuskeltésre voltak alkalmasok a biciklisek, illetve az autósok és a gyalogosok között. Ez kifejezetten rossz irány volt, sőt káros. Ezért minél hamarabb el kell kezdeni gondolkozni azon, hogy hogyan lehet a városi kerékpározást biztonságosabbá tenni, és ezeket a konfliktusokat feloldani a közlekedők között – mondta a politikus.
A Magyar Nemzet cikke szerint az elérhető statisztikák alapján százezernél is több elektromos roller van ma az utakon.
A 2024. januárjától szeptemberéig terjedő időszakban a KSH szerint összesen 305 mikromobilitási eszközzel elszenvedett vagy elkövetett balesetet regisztráltak a hatóságok.
Ebből 157 esetben volt súlyos és 283 esetben volt enyhe sérüléssel járó baleset, míg három esetben halálos kimenetelű.
Nyitókép: elhagyott rollerek Budapesten (Fotó: Branstetter Sándor MTI/MTVA)