Rendeznék a tarthatatlan fővárosi rollerhelyzetet

2025. február 21. 12:46

Gulyás Gergely Kristóf (Fidesz) szerint itt az ideje a kerékpársávok átgondolásának is.

2025. február 21. 12:46

Folyamatban van a KRESZ felülvizsgálata, a tervezés most érkezett abba a fázisba, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium felé javaslatokat tudunk tenni a budapestiek számára fontos témákban – nyilatkozta a Magyar Nemzetnek Gulyás Gergely Kristóf, a Fővárosi Közgyűlés fideszes képviselője.

Hozzátette, hogy a KRESZ módosításakor több fontos téma is napirendre került, így az elektromos rollerek kérdése is.

Aki Budapesten a körúton belül közlekedik, évek óta tapasztalhatja, hogy ezek az új, mikromobilitási eszközök jelentős gondot okoznak, a szabályozás hiánya pedig sok esetben problémákhoz, balesetekhez vezet – tette hozzá a képviselő, aki szerint ezen balesetek megelőzése érdekében óriási szükség van a mihamarabbi szabályozásra. A másik probléma, hogy ezek a járművek rendezetlenül vannak tárolva a közterületeken, ami a gyalogosok haladását is korlátozza.

Gulyás elmondta: Szentkirályi Alexandra frakcióvezető azt kérte a minisztériumtól, hogy induljon el közös gondolkodás arról, 

milyen jogosultságokat tud a kormány a kerületek kezébe adni a sokakat zavaró problémák kezelésére, a gyalogosok közlekedését is elősegítve.

Hozzátette, az új KRESZ kidolgozásakor másik fontos kérdés a városi kerékpárhasználat. 

Mint mondta, Karácsony Gergelyék mostanáig átgondolatlanul álltak a kérdéshez. Az ésszerűtlen és balesetveszélyes kerékpársáv kijelölések kizárólag konfliktuskeltésre voltak alkalmasok a biciklisek, illetve az autósok és a gyalogosok között. Ez kifejezetten rossz irány volt, sőt káros. Ezért minél hamarabb el kell kezdeni gondolkozni azon, hogy hogyan lehet a városi kerékpározást biztonságosabbá tenni, és ezeket a konfliktusokat feloldani a közlekedők között – mondta a politikus.

A Magyar Nemzet cikke szerint az elérhető statisztikák alapján százezernél is több elektromos roller van ma az utakon.

 A 2024. januárjától szeptemberéig terjedő időszakban a KSH szerint összesen 305 mikromobilitási eszközzel elszenvedett vagy elkövetett balesetet regisztráltak a hatóságok.

 Ebből 157 esetben volt súlyos és 283 esetben volt enyhe sérüléssel járó baleset, míg három esetben halálos kimenetelű.

Nyitókép: elhagyott rollerek Budapesten (Fotó:  Branstetter Sándor MTI/MTVA) 

 

Összesen 31 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
atti64
2025. február 21. 21:24
BEZUZNI AZ ÖSSZESET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!KI A FASZ ENGEDTE BE EZT A SZART!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
gijilih
2025. február 21. 17:19
Az eldobált rollerekre meg egyszerű a megoldás. A közterület-felügyelők vagy rendőrök büntetnek, ha ilyet látnak. De nem fogják vizsgálni, hogy ki hagyta úgy, hanem az üzemeltetőt büntetik meg. Azok meg kiszámlázzák a vétkes ügyfelüknek, és megoldják, hogy bizonyítható és nyomon követhető legyen a saját rendszerükön belül.
gijilih
2025. február 21. 17:08
Azért attól is óvakodni kell, hogy egy alacsonyabb teljesítményűt túlkorlátozzunk, ami tényleg csak a gyalogosközlekedést könnyíti és gyorsítja meg a leghatékonyabb fogyasztás mellett, és a teljesítménye eleve határokat szab neki. Ezt inkább kategorizálni kellene és annak a teljesítménykategóriának kedvezni, amelyiket inkább szeretnénk, ha terjedne, ami hatékonyan segíti a városi közlekedést, de gondot sem azok okoznak többnyire.
jóember
2025. február 21. 16:01
Én azon csodálkozom mikor ilyen szanaszét hagyott rollereket látok, hogy hogyhogy nem lopták még ezeket el. De tényleg. A biciklit ellopják még ha le van lakatolva akkor is, ezeket miért nem. Aksi van benne, villanymotor, ezeket jó áron el lehetne adni. Nem értem.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!