Na de a portás szövegének annyi a bizonyító ereje, mintha én körbevezetnék valakit a múzeumban és azt mondanám, hogy képzeljék el, minden éjjel Rákóczi fejedelem lemászik a vászonról és meg sem áll, amíg Stuart Máriát magáévá nem teszi. Hiába, nagyon fickós, Mányoki portréja.
Szerintem mégis jó, hogy ez a film elkészült, mert a hiány is sokat mondó,
ha a tények együttese annyi, hogy a nemzeti tőkésosztálynak talán egyes esetekben lejt a pálya a külföldi versenytársakhoz képest, ám minden jogszabályszerűen történik, akkor csupán újra kiderül, hogy nem derül ki semmi – vélhetően, mert nincs minek kiderülnie, túl azon, hogy mindenki a maga percepciója foglya, de ez ugyanúgy jogszerű, mint a különböző üzletek – és elég unalmas.
A választók jövő évi voksában ami döntő lesz az a választók saját személyes gazdasági életük romlásáról/stagnálásáról/javulásáról érzett személyes észlelése és nem mások bukszájának a nézegetése.
Olvasom, hogy közben a voltférj-pártelnök Don Corleone-zik (egy újszülöttnek minden vicc új: ezt a HVG találta ki több mint egy évtizede) és mintegy saját témájaként aposztrofálja a mozit. Persze, hiszen, mostanában bármi történik, amit az ellenzék sikerként él meg, arról az influenszer-vezér gyorsan kijelenti, hogy az ő érdeme, eredménye, sőt már az óvodában is tudott róla.