A Fővárosi Közgyűlés első ülésén a képviselők elsöprő többsége úgy vélekedett, szükségesek a szigorítások. Nem pusztán a Vitézy Dávid-féle Podmaniczky Mozgalom által javasolt BKK-rendészeti csomag ment át, hanem számos módosító javaslat is. A Szentkirályi Alexandra által jegyzett előterjesztés felkérte a főpolgármestert, hogy készítsen intézkedési tervet arra vonatkozóan, mennyivel szükséges növelni a FÖRI által foglalkoztatott közterület-felügyelők létszámát, hogy javuljon a budapestiek biztonságérzete és a főváros köztisztasága; ebben kitért a közösségi közlekedési eszközökön utazók biztonságára, valamint arra az igényre, hogy a kiemelt csomópontok, aluljárók esetében huszonnégy órás jelenlét legyen. A javaslat felszólított arra is, hogy a főpolgármester kezdeményezzen tárgyalásokat a BRFK-val arról, hogy a közterület-felügyelőkkel közös rendőri járőrszolgálat visszaálljon a 2019 előtti óraszámra.
S hogy mi lett a BKK-rendészettel? Nem egészen az, amit Vitézy Dávid hangoztatott. A közgyűlési határozat értelmében ugyanis a FÖRI szervezetén belüli önálló osztályként hozták létre. Karácsony Gergely pedig január végén bejelentette a Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat létrejöttét, amelynek egyidejűleg több mint félszáz munkatársa felügyeli a rendet a közösségi közlekedésben; márciustól pedig a BudapestGo alkalmazásban is lehet riasztani a rendészeket. A főpolgármester azzal indokolta a szolgálat életre hívását, hogy mivel az utasok biztonságával több szervezet foglalkozik, biztosítani kell az egységes irányítást. A járőrözés növelése mellett kamerákat helyeznek a járművekre, testkamerát kapnak az utaskoordinátorok, és szintén az utasok biztonságát szolgálja az első ajtós felszállás fokozatos kiterjesztése.