Nyitókép: Képernyőkép/YouTube/Partizán
A magyar felnőtt lakosság széles köre (85 százaléka, 6,7 millió fő) hírfogyasztó, azaz a választókhoz gyakorlatilag minden közéleti információ eljut valamilyen csatornán – adta hírül a Nézőpont Intézet egy tanulmányban.
Mint hangsúlyozták, kutatási adatok cáfolják azt a gyakran hangoztatott állítást, miszerint a magyarországi kormánykritikus médiát elnyomják a kormánybarát sajtótermékek, hiszen valamivel több embert érnek el politikailag releváns kormánykritikus felületeket, mint kormánybarát médiumok:
71 százaléknyi, azaz 5,6 millió hírfogyasztóhoz jut el a baloldali sajtó, amíg csupán 64 százaléknyi, vagyis 5,1 millió emberhez a kormánypárti.
A tanulmány elkészítéséhez forrásként felhasznált 15 nyomtatott (hét kormánykritikus és nyolc kormánybarát), 33 elektronikus (12 kormánykritikus és 21 kormánybarát) és 53 online (37 kormánykritikus és 16 kormánybarát, beleértve YouTube- és podcast-csatornákat) médium, valamint további 35 közszolgálati médiafelület és műsor adatai alapján elmondható: a sokszínű magyar médiapiac kormányról kritikusan és barátságosan tudósító felületei nemcsak elérnek szinte mindenkihez, de szinte mindenki használja is őket információszerzés céljából.