Új mozdonyokat kaphat a MÁV – íme a legnagyobb erősségeik

2024. november 12. 09:53

A közlekedési tárca 20 tolatómozdonyt vásárolna Kínából. A MÁV két éven belül meg is kaphatja a CRRC-mozdonyokat. Összeállításunkból kiderül, milyen előnyei vannak ezeknek a járműveknek.

2024. november 12. 09:53
CRRC tolatómozdony,

A CRRC (China Railway Rolling Stock Corporation) Kína legnagyobb vasúti járműgyártó vállalata, és az egyik legnagyobb a világon. A cég 2015-ben jött létre a CSR Corporation és a CNR Corporation egyesülésével, amelyek korábban a kínai vasúti ipar két legnagyobb szereplője voltak. 

A CRRC a vasúti járművek, beleértve a mozdonyokat, személyszállító vonatokat és tehergépkocsikat is, tervezésére, gyártására és karbantartására specializálódott.

A vállalat folyamatosan fejleszti a vasúti járművek technológiáját, és a világ egyik legmodernebb vasúti járműgyártójának számít. A kínai cég az elektromos, dízel és hibrid mozdonyok mellett fejleszti a nagysebességű vonatok és az okos vasúti rendszerek technológiáját is.

Ilyen típusú mozdonyokat gyárt a CRRC

Elektronikus mozdonyok: A CRRC elektromos mozdonyai a világ különböző vasúti rendszerei számára készülnek, és a legmodernebb sebesség-, teljesítmény- és energiahatékonysági jellemzőkkel rendelkeznek. Az egyik legismertebb típusuk az AC és DC motoros rendszerek, amelyek különböző feszültségtartományokban képesek működni.

Kínában és más országokban a CRRC dízelmozdonyokat is gyárt, amelyek különösen olyan régiókban népszerűek, ahol nem áll rendelkezésre a teljes szakaszon villamosvezeték.

Erősségei

  1. A CRRC egyik erőssége, hogy képes testre szabott megoldásokat kínálni a különböző vasúti rendszerek és igények szerint. Mivel a cég globálisan működik, a különböző országok eltérő infrastrukturális és működési követelményeit figyelembe véve tervezi meg mozdonyait és egyéb járműveit.
  2. A vállalat emellett nagy figyelmet fordít a környezetvédelmi és fenntarthatósági szempontokra is. Céljuk, hogy a vasúti közlekedés energiatakarékos és környezetbarát alternatívát kínáljon, ezért az új mozdonyok és vonatok tervezése során kiemelt szerepet kap az alacsony energiafogyasztás és az alacsony szén-dioxid-kibocsátás.
  3. Olyan fejlett rendszereket is kínál, mint az intelligens vasúti járművek, amelyek automatikusan alkalmazkodnak a közlekedési körülményekhez, és képesek optimalizálni a sebességet, a fogyasztást, valamint a biztonságot.

A legnépszerűbb típusok

Azt nem tudjuk, hogy Magyarországra pontosan milyen tolatómozdonyok érkeznek majd, ezért megnéztük, melyek a leggyakoribb és legnépszerűbb típusok.

CRRC Ziyang (CRRC Yunnan) YD2 sorozat: a YD2 típusú tolatómozdonyok dízel-hidraulikus hajtásúak, és kis méretük, valamint nagy vonóerejük miatt különösen alkalmasak ipari környezetekhez, raktárakhoz és szűk vasúti pályákhoz. Ezek a mozdonyok a Kínai Állami Vasúttársaság (China Railway) számára készültek, és a raktári logisztikától kezdve a kisebb tehervonatok mozgatásáig számos területen alkalmazzák őket.

CRRC Qishuyan dízel-hidraulikus tolatómozdonyok: a Qishuyan által gyártott dízel-hidraulikus tolatómozdonyok a Kínai Vasúti Múzeumban és más ipari vasutaknál is használatosak. A típusok a vasúti kocsik, szerelvények mozgatására alkalmasak, és magas szintű megbízhatóságot kínálnak.

CRRC Yunnan YD4 tolatómozdony: az YD4 egy nagy teljesítményű dízelmozdony, amelyet főként ipari és teherpályaudvari alkalmazásokhoz terveztek. Ez a típus képes elbírni a nagyobb teherrel rendelkező vasúti kocsik mozgatását, miközben kompakt és erőteljes megoldást kínál. Az YD4 típusú tolatómozdonyokat széleskörűen használják raktárakban, logisztikai központokban és ipari területeken.

Kínai hibrid tolatómozdonyok: az elektromos-dízel hibrid tolatómozdonyok egyre inkább elterjednek Kínában, különösen az olyan városi környezetekben, ahol fontos az alacsony szén-dioxid kibocsátás. 

A hibrid technológia lehetővé teszi a mozdonyok számára, hogy mind a villamosított vasúti pályákon, mind az ipari környezetekben is működjenek, miközben csökkenthetik az üzemeltetési költségeket és javíthatják a környezeti hatást.


Nyitókép: Kallus György / Világgazdaság

 

Összesen 37 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
kir2vik
2024. november 12. 12:26
Atyaég, de ronda.
Válasz erre
2
1
balbako_
2024. november 12. 12:12
Európában a francia vasút a legfejlettebb keleten a Kínai. Ideje ezt is kipróbálni.
Válasz erre
1
0
llnnhegyi
2024. november 12. 11:53
A spanyoloknak nem kellettünk . Kína nyert.
Válasz erre
8
1
Halder_1899
2024. november 12. 11:32 Szerkesztve
Mindegy mi csak jöjjön, mert lassan nem marad semmi. MÁVnál 50 éves pusztulás miatt iszonyatos a baj. 1/ Itt óriási pályaszakaszt kéne felújítani. Nevetséges hogy 30-40-el mehet a vonat kiemelt vonalon. 2/ Eszközpark borzalmas. Diesel részleg katasztrófa. Tényleg már néha kimarad egy vonat, mert nincs mivel. Kár volt két éve Lázárnak leállítani a beszerzéseket (azok lassan jövőre és utána jönnének be), mert évek míg megjön és így tolódik. Sajnos a MÁV sok pénz , nagyon sok pénz, ezért épül le 50 éve. Lázár eddig sokat, főleg jót nem tett, de adja isten, hogy végre valami. Tudom pénz nélkül nem megy. Fontos lenne egy jó, modern és PONTOS magyar vasút. Reménykedem, hogy végre most megindul majd, kérdés mennyi pénz lesz rá. EU-s pénzek oda jók lennének.
Válasz erre
5
2
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!