Új mozdonyokat kaphat a MÁV – íme a legnagyobb erősségeik

2024. november 12. 09:53

A közlekedési tárca 20 tolatómozdonyt vásárolna Kínából. A MÁV két éven belül meg is kaphatja a CRRC-mozdonyokat. Összeállításunkból kiderül, milyen előnyei vannak ezeknek a járműveknek.

2024. november 12. 09:53
CRRC tolatómozdony,
Zováthi Domokos

A CRRC (China Railway Rolling Stock Corporation) Kína legnagyobb vasúti járműgyártó vállalata, és az egyik legnagyobb a világon. A cég 2015-ben jött létre a CSR Corporation és a CNR Corporation egyesülésével, amelyek korábban a kínai vasúti ipar két legnagyobb szereplője voltak. 

A CRRC a vasúti járművek, beleértve a mozdonyokat, személyszállító vonatokat és tehergépkocsikat is, tervezésére, gyártására és karbantartására specializálódott.

A vállalat folyamatosan fejleszti a vasúti járművek technológiáját, és a világ egyik legmodernebb vasúti járműgyártójának számít. A kínai cég az elektromos, dízel és hibrid mozdonyok mellett fejleszti a nagysebességű vonatok és az okos vasúti rendszerek technológiáját is.

Ilyen típusú mozdonyokat gyárt a CRRC

Elektronikus mozdonyok: A CRRC elektromos mozdonyai a világ különböző vasúti rendszerei számára készülnek, és a legmodernebb sebesség-, teljesítmény- és energiahatékonysági jellemzőkkel rendelkeznek. Az egyik legismertebb típusuk az AC és DC motoros rendszerek, amelyek különböző feszültségtartományokban képesek működni.

Kínában és más országokban a CRRC dízelmozdonyokat is gyárt, amelyek különösen olyan régiókban népszerűek, ahol nem áll rendelkezésre a teljes szakaszon villamosvezeték.

Erősségei

  1. A CRRC egyik erőssége, hogy képes testre szabott megoldásokat kínálni a különböző vasúti rendszerek és igények szerint. Mivel a cég globálisan működik, a különböző országok eltérő infrastrukturális és működési követelményeit figyelembe véve tervezi meg mozdonyait és egyéb járműveit.
  2. A vállalat emellett nagy figyelmet fordít a környezetvédelmi és fenntarthatósági szempontokra is. Céljuk, hogy a vasúti közlekedés energiatakarékos és környezetbarát alternatívát kínáljon, ezért az új mozdonyok és vonatok tervezése során kiemelt szerepet kap az alacsony energiafogyasztás és az alacsony szén-dioxid-kibocsátás.
  3. Olyan fejlett rendszereket is kínál, mint az intelligens vasúti járművek, amelyek automatikusan alkalmazkodnak a közlekedési körülményekhez, és képesek optimalizálni a sebességet, a fogyasztást, valamint a biztonságot.

A legnépszerűbb típusok

Azt nem tudjuk, hogy Magyarországra pontosan milyen tolatómozdonyok érkeznek majd, ezért megnéztük, melyek a leggyakoribb és legnépszerűbb típusok.

CRRC Ziyang (CRRC Yunnan) YD2 sorozat: a YD2 típusú tolatómozdonyok dízel-hidraulikus hajtásúak, és kis méretük, valamint nagy vonóerejük miatt különösen alkalmasak ipari környezetekhez, raktárakhoz és szűk vasúti pályákhoz. Ezek a mozdonyok a Kínai Állami Vasúttársaság (China Railway) számára készültek, és a raktári logisztikától kezdve a kisebb tehervonatok mozgatásáig számos területen alkalmazzák őket.

CRRC Qishuyan dízel-hidraulikus tolatómozdonyok: a Qishuyan által gyártott dízel-hidraulikus tolatómozdonyok a Kínai Vasúti Múzeumban és más ipari vasutaknál is használatosak. A típusok a vasúti kocsik, szerelvények mozgatására alkalmasak, és magas szintű megbízhatóságot kínálnak.

CRRC Yunnan YD4 tolatómozdony: az YD4 egy nagy teljesítményű dízelmozdony, amelyet főként ipari és teherpályaudvari alkalmazásokhoz terveztek. Ez a típus képes elbírni a nagyobb teherrel rendelkező vasúti kocsik mozgatását, miközben kompakt és erőteljes megoldást kínál. Az YD4 típusú tolatómozdonyokat széleskörűen használják raktárakban, logisztikai központokban és ipari területeken.

Kínai hibrid tolatómozdonyok: az elektromos-dízel hibrid tolatómozdonyok egyre inkább elterjednek Kínában, különösen az olyan városi környezetekben, ahol fontos az alacsony szén-dioxid kibocsátás. 

A hibrid technológia lehetővé teszi a mozdonyok számára, hogy mind a villamosított vasúti pályákon, mind az ipari környezetekben is működjenek, miközben csökkenthetik az üzemeltetési költségeket és javíthatják a környezeti hatást.


Nyitókép: Kallus György / Világgazdaság

 

Összesen 37 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Osztap_Bender
2024. november 15. 17:28
No most mi a f.sz van? Milyen mozdonyokat veszünk, diesel meghajtásút ami csak tolatásra való? Ugyanilyet villanyhajtással? Akkor mi fogja húzni a személy és gyorsvonatokat, az IC-ket? Csak nem maga az öntelt, beképzelt, fkalap Lázár miniszter?
SABOTAGE
2024. november 13. 05:24
mióta lázárgeci a góré, egyre szárazabb a vasút!!!! 14 év 2/3-os kormányzás eredménye!!! lopni csalni , buziskodni , hazudni, az megy a pedofidesznek!! rohadjanak meg!!!!;
contractor-2
2024. november 12. 13:29
Gondolom ugyanazt a modelt veszik, mint amit a Rail Cargo (a képen) is vett, mert arra így már megvannak az európai engedélyek.
kir2vik
2024. november 12. 12:26
Atyaég, de ronda.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!