de még így is zavaros, hogy egy 5000 fő feletti nagyközség expolgármesterére is vonatkozik-e a városos tilalom, továbbá hogy a „Budapest polgármestere” alatt pontosan ki értendő. Igaz, hogy a Fidesz nem mindig a precizitás mintaképe a jogszabályalkotásnál, de mit várhatnánk azoktól, akik négy rövid mondatot sem képesek megfogalmazni egyértelműen?
Jó, a többi feltétel már értelmezhetőbb, legalábbis nyelvtanilag: nem jelentkezhet olyan, aki 1986 előtt MSZMP-tag volt vagy bármilyen módon kapcsolódott a szocialista diktatúrához (aki 1985 decemberében lépett be, az komcsi, aki 1986 januárjában, az nem komcsi; aki pedig 1986 után született impexes családba, az egyenesen patyolattiszta), továbbá ki van zárva a tiszás pozíciókból mindenki, aki 2018 után állami vállalat vezetője volt.
Mármint mindenki, kivéve a Diákhitel Központ 2019 és 2022 közötti vezetőjét, mert ez egy ilyen kérlelhetetlenül jogállami közösség, ahol a pártelnök a saját törvényeik felett áll.
Az elmúlt napokban napvilágra került kínos hangfelvételekre nem kevés szimpatizáns reagálta csípőből, hogy ne azt nézzük, amit mond, hanem amit tesz, továbbá: teljesen irreleváns minden hangfelvétel, a Fidesznél a TISZA csak jobb lehet.
Erre itt van egy szerencsétlen jelentkezési lap összeállítása, igazán nem egy megugorhatatlan feladat például az energiaellátás biztonságának szavatolásához képest – és csurig tömik amatőr, ostoba, értelmezhetetlen hibákkal, valamint megspékelik egy sor önkényesen megszabott, átláthatatlan, szubjektív kiválasztási kritériummal. Ha a párt jövőjét elvben meghatározó személyek kiválasztására szolgáló űrlap esetében mindez a pártvezetés szerint teljesen rendben van, akkor kell némi naivitás annak feltételezéséhez, hogy egy, a költségvetés-tervezéstől a közbeszerzési eljárásokon és a külkapcsolatok menedzselésén át a teljes államapparátus irányításáig terjedő feladat menne