Bevallotta Hann Endre, az orruknál fogva vezeti a tiszásokat: „csalóka” és „félrevezető” felmérést közölt Magyar Péter előretöréséről
Saját mérési eredményeit nevezi csalókának és félrevezetőnek.
Legyünk résen! Ezek mindenre képesek.
„A héten robbant a bomba. Kamala Harrisnak, a Demokrata Párt elbukott elnökjelöltjének vezető kampánytanácsadói elismerték, hogy a belső felmérések szerint Harris valójában sosem vezetett Donald Trump ellen a kampány során.
Mint ismert, a fősodratú médiában az amerikai elnökválasztás előtti hetekben Harris előnyét mutató felmérések sora jelent meg. Olyan komoly médiák, mint a CNN és a Forbes, szemrebbenés nélkül számoltak be napról napra arról, hogy Harris áll győzelemre.
A Magyar Nemzet is beszámolt arról, hogy sokan furcsállták, hogy néhány héttel az amerikai elnökválasztás előtt egyes közvélemény-kutatások Kamala Harris alelnököt, a Demokrata Párt elnökjelöltjét mérték magasabb támogatottságúnak. Most kiderült, hogy ezen Harris saját kampánycsapata lepődött meg legjobban, ugyanis az ő belső felméréseik szerint Harris soha nem került előnybe Trumppal szemben – ismerte el David Plouffe, a kampány egyik vezető tanácsadója. Az alelnöknek nem volt reális esélye a győzelemre – idézte Plouffe szavait a Breitbart amerikai hírportál.
Nagyon úgy tűnik, hogy Magyarországon is hasonló befolyásolási technikát használnak egyes közvélemény-kutatók azért, hogy Magyar Péter híveit befolyásolják, előidézzék a győzteshez húzás effektusát.
Félrevezetőnek nevezte a saját felmérési eredményeit Hann Endre, a Medián ügyvezetője. A közvélemény-kutató a Klubrádióban arról beszélt, hogy a Tisza Párt 11 százalékos előnyét mutató friss eredményük csalóka, mert kisebb mintarészre vonatkozik, így nagyobb a hibahatár. Azt is elárulta, hogy azok a kutatások, amelyek az elmúlt hetekben Magyar Péterék előretörését vizionálták, a közvélemény befolyásolására alkalmasak.
Ezt is ajánljuk a témában
Saját mérési eredményeit nevezi csalókának és félrevezetőnek.
Mindeközben, velük ellentétben más közvélemény-kutatók, mint például a Nézőpont Intézet és a Századvég, egészen más eredményeket mértek. Az előbbi november közepén hozta nyilvánosságra a legutóbbi kutatását, amely szerint a legvalószínűbb listás eredmény bázisán októberhez képest 11 százalékpontról 12 százalékpontra emelkedett a Fidesz előnye a Tisza Párthoz képest.
Arra kell felkészülnünk, hogy a 2026-os választásokig sorra jelennek majd meg a Medián adataihoz hasonló eredmények. Hann Endre a mostani megszólalásával gyakorlatilag igazolta azt a korábbi információnkat, hogy létrejött egy manipulációs kerekasztal, vagyis a baloldali közvélemény-kutató cégek szervezetten, összehangoltan befolyásolják a közvéleményt.
Legyünk résen! Kezeljük a helyén ezeket a manipulatív adatokat. Ezek mindenre képesek.”
Ezt is ajánljuk a témában
Vagy értelme nincs a felméréseknek, vagy az a kérdés, hogy mégis mit csinálnak.
Nyitókép: Magyar Nemzet