– tette hozzá.
A szakember szerint, amennyiben valaki olyan szerencsés, hogy az összes vizsgáját elsőre sikeresen teljesíti, akkor egy „B” kategóriás vezetői engedély ára, 370-400 ezer forintba kerül. Mint mondta, egy oktató, oktatóautó felmerülő költségei nagyon magasak. „Gondoljunk csak a jármű árára, az üzemanyag, az alkatrészek a szervizköltségek, mind borzasztó magasak, ezt nem lehet olcsóbban kihozni, aki ennél olcsóbban ígér vezetői engedélyt, ott sajnos feltételezhető a csalás. Jellemzően nem levezetett órák, elcsalt idő, kevés levezetett kilométer, és még sorolhatnánk” – folytatta.
Rákérdeztünk továbbá, van-e még munkaerőhiány, amitől a korábbiakban hangos volt a sajtó: Huszti István szerint ez mostanra megváltozott, egyáltalán nincs hiány az autós oktatókból, mint mondta, ez a jelenség, mint olyan, megszűnt.
„Volt egy néhány éves szünet a szakoktató képzésben, és sajnos erre a szakmára is igaz az elöregedés. Sokan mentek nyugdíjba, néhányan pályát módosítottak, és nem volt utánpótlás, nem volt oktató képzés. Egy gazdasági válság után voltunk, amiért sokan nem kezdték el a tanfolyamot, tehát a tanulói oldalról volt egy feltorlódás, és ennek jelenségnek az összessége váltott ki egy oktatóhiányt. Azóta a KTI (Közlekedéstudományi Intézet) folytat szakoktató, és vizsgabiztosi képzést, évente megközelítőleg 300 oktatót képeznek ki.
Ez megfelelő mennyiségi utánpótlás ahhoz, hogy ne legyen hazánkban oktató hiány”