Újdonság, hogy az ügyfeleket felhívó elkövetők magukat rendőrnek, illetve az OTP Bank munkavállalóinak adják ki.
Ennek igazolására hamis OTP-s plasztikkártya, illetve hamis rendőrigazolvány mindkét oldaláról készült fotókat küldenek az ügyfelek e-mail-címére. Továbbra is népszerű módszer, hogy új, biztonságos netbank telepítésére kérik az ügyfeleket. Azt is gyakran állítják, hogy a banki dolgozók is részt vesznek a megkárosításban, ezzel akarják elérni, hogy a kiszemelt áldozat ne forduljon a bankjához.
„A legfontosabb, hogy minden hívás, amelyben banki adatokat kérnek, gyanús. Az OTP Bank sem e-mailben, sem telefonon, sem SMS-ben nem kér jelszót vagy PIN-kódot. Fontos, ha elbizonytalanodunk, ne csináljunk semmi olyat, amit a hívó kér, fejezzük be a beszélgetést, és mielőbb hívjuk fel a saját bankunkat az ismert számokon, vagy keressük fel a bankfiókot” – fogalmazott a visszaélések kapcsán Sonjic László, az OTP Bank Biztonsági Igazgatóságának vezető tanácsadója.