Vírusként terjed egy új trend az egész világon – Magyarország sem marad le róla

2024. szeptember 27. 08:31

Egyre többen választanak úgy terméket vagy szolgáltatást, hogy értékképviseletet is várnak a márkáktól, így a szponzorációkat a kollaborációk váltják. Ma már nem működik, hogy a nagy cégek kiteszik a nevüket a plakátokra, de nem mondanak magukról semmit.

2024. szeptember 27. 08:31
Strand Fesztivál, Honvédelmi Minisztérium
Klein Ron

Nyitókép: A Honvédelmi Minisztérium sem csak a nevével vett részt a fesztiválokon. Strand Fesztivál/Rickstar Photographers

Bár a fesztiválszezonnak vége, és lassan az időjárást tekintve is beköszönt az ősz, nem csak a nyári zenei csúcsrendezvényeket érinti a trendváltozás: a szponzorációkat kollaborációk, a passzív folyamatokat értékteremtő együttműködések váltják a nagy hazai márkák és a legnépszerűbb magyarországi események között.

Aki nyáron fesztiválozott, biztosan találkozott például a Yettel és az MBH Bank logójával – ám azoknak az időknek már vége, amikor a „pénzért cserébe logó” elég volt a célközönség megszólításához. Ezt erősítette meg a Mandiner érdeklődésére Kovács András Péter, a Yettel márka- és marketingkommunikációs igazgatója, aki hangsúlyozta, a klasszikus szponzoráció passzív folyamat, aminek nincs valódi értékteremtő ereje, így aztán nem is elegendő.

Elindult Magyarországon is egy párbeszéd arról, mi a szerepe a márkának a társadalomban, lehet-e missziója. Ha egy kezdeményezés vagy esemény mellé odaállunk, azért is tesszük, hogy új célcsoportot érjünk el, a mai, rendkívül felgyorsult világban pedig az már nem működik, hogy kitesszük a nevünket, de nem mondunk magunkról semmit

– szögezte le.

Az egyik legismertebb és legmenőbb márka kellett

Hozzátette, ezek az alkalmak megfelelőek lehetnek új termékek és szolgáltatások létrehozására, ők például a Szigeten a YoMo applikációval és a legendás partihelyszín, a Colosseum névadójaként nyitottak hivatalos telekommunikációs partnerként.

Ma már sokan úgy választanak terméket vagy szolgáltatást, hogy a márkától értékképviseletet is várnak

– mutatott rá az igazgató, akinél rákérdeztünk, miért éppen a Szigetre esett a választás, ahol a 400 ezer látogató fele külföldi. Kovács András Péter úgy véli, hogy ez presztízskérdés is, hiszen a Sziget globálisan az egyik legismertebb és legmenőbb magyar márka, ők pedig aránylag friss brandként – 2022. márciusában lett a Telenorból Yettel – a fesztiváljelenléttel tudtak nagyobbat ugrani.

Ezt is ajánljuk a témában

Volt kockázat a nagy ugrásban

Egyetértett azzal a felvetésünkkel is, hogy a Yettelnek önbizalomra, de leginkább komoly hálózaterősítésre is szüksége volt ehhez a kollaborációhoz, hiszen a fesztiválozók a telekommunikációs szolgáltatókon kérhetik számon, ha nem tudnak internetezni vagy telefonálni.

„Így van, nekünk is el kellett hinnünk, hogy képesek vagyunk erre, bíznunk kellett abban, hogy a technológiánk alkalmas az elvárások teljesítésére” – mondta Kovács András Péter. Megjegyezte, a kisebb vagy más típusú rendezvényekkel történő együttműködésekre is büszkék, példaként említette az idei Balaton-átúszást: a rajtnál és a célnál is rendelkezésre álltak mobiltelefonok annak érdekében, hogy az úszók – akik egyébként a vízbe nem tudtak magukkal vinni telefont – el tudják érni szeretteiket.

Plusz érték a megjelenéseken keresztül

Megkeresésünkre az MBH Banknál azt írták, a fesztiválokon igyekeznek a hagyományos szponzorációs együttműködéseken túl plusz értékeket adni a megjelenéseiken keresztül. Példaként említik a glow stationt, ami egy népszerű interaktív állomás 360 fokos szelfi kamerával, de hoszteszeik világítós sminktetoválásokat is készítettek, valamint influenszereket is bevontak.

A pénzintézet jelezte, tavaly a Gourmet fesztiválon, a Szigeten, a Strandon és a VeszprémFesten voltak kitelepülései, idén pedig a Strandon, a Szegedi Ifjúsági Napokon és az Olimpiai Sportok Kvalifikációs eseményén, továbbá a VIP-részleget brandingelték többek között a Palóznaki Jazzpikniken.

„Együttműködésre léptünk az Együtt az Autistákért Alapítvánnyal, amelynek keretében három népszerű nyári fesztiválon jelentünk meg közösen, az érzékenyítés jegyében. Célunk egyrészről, hogy felhívjuk a fesztiválozók figyelmét a társadalmi szolidaritás és az elfogadás fontosságára, másrészről pedig az adományozási kultúra elmélyítése” – tette hozzá az MBH Bank, kiemelve, hogy

a fesztiválokon a Nagy Kék Szív installációt is felállították, ahol az érdeklődők kedves üzenetekkel és képekkel fejezhették ki támogatásukat az autizmussal élők iránt.

Az MBH Bank Művészeti Alapítvány támogatásával működő HAB (Hungarian Art&Business) részt vett az idei Strand Fesztiválon, ahol izgalmas művészeti előadásokkal és közös alkotással várta az érdeklődőket. A kitelepülés során a fesztiválozók a művészet és a Balaton találkozásának lehettek szemtanúi egy közös kreatív alkotás keretében.

Összesen 22 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Beszélgető
2024. szeptember 28. 06:39
Annyibban azért látom a reklámokba burkolt érzékenyítés hatását, hogy ha valamit ölelkező férfiakkal, négerek hónaljával, fehér ember mentes vidám csapattal reklámoznak, azt még véletlenül sem fogom megvenni!!!!
Nimril
2024. szeptember 28. 02:34
Isten ments attól, hogy a márka próbáljon érzékenyíteni meg értéket teremteni! Az ilyenből van máshol bőven. Ha valamiről azt tapasztalom, hogy jó, megbízható, megfizethető, megveszem. Kurvára leszarom, hogy milyen "értéket" teremt, meg mennyire érdekli a "társadalmi szolidaritás". Főleg, ha ez is csak ugyanolyan marketingfogás, mint mondjuk a szép csomagolás, a fenntarthatóság meg a többi jól hangzó jelszó.
bunko-jobbos
2024. szeptember 27. 11:57
Hülye marketingesek problémája, leszarom.
SpaniferRoland
2024. szeptember 27. 09:59 Szerkesztve
"Wolfram004 2024. szeptember 27. 09:42 • Szerkesztve A Pannon GSM nem egy friss brand. Attól, hogy eladogatják, meg átnevezgetik, a Pannon az Pannon marad! Mindig is szimpatikusabb volt, mint a Westel (ma T-com vagy Telekom vagy mi), pláne a Vodafone. Persze, a fiatalokat meg kell szólítani, régen is volt bee, most yettel, mindig kell valami új, valami változás. Már csak azért is, hogy a marketinges nem kevés fizetését legitimálja. " Igen és milyen olcsók ők nem húzzák le a magyar családokat mint a spar.csak összehasonlításléppen egy osztrák up3 előfizetés korlátlan net +beszélgetés 19.90 euró ha 27 év alatti vagy 12.90:DDDDD mi a fasz???? ugyanez magyar vodafone 40 euro:DDDD
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!