„Rettenetes érzés” – megszólalt egy mozdonyvezető, aki már nyolc gázolást élt át munkája során

2024. szeptember 03. 19:00

A hasonló megrázkódtatást átélt mozdonyvezetőknek több lehetőséget is biztosít a MÁV a tragédiák feldolgozására.

2024. szeptember 03. 19:00
null

Nyitókép: illusztráció / Mávinform

A napokban több halálos baleset is történt, két fiatalt ugyanis elgázolt a vonat, egyikük a tilos jelzésen szaladt át, másikuk pedig a telefonját nyomkodta és zenét hallgatott. A Blikknek interjút adott Molnár Péter, mozdonyvezető, 

aki munkája során már nyolc gázolást is átélt.

Mint mondta: a mozdonyvezetők tudják, hogy ez a munka vele járója mégis tragikus és rettenetes élmény egy gázolás, melynek feldolgozásához gyakran kérnek orvosi segítséget.

Ezt is ajánljuk a témában

Figyelmetlenség, fegyelmezetlenség

Kétszer autót és hat esetben embert gázoltam. Hogy mi lett velük, azt mi ilyenkor nem tudjuk meg, kivéve, ha a személy a helyszínen életét veszíti. Minden gázolás borzasztó, de az elsőnél nem tudjuk, hogy mire számítsunk. Leírhatatlan, rettenetes érzés. Persze, utána is az, de akkor már tudjuk milyen hangokra, szagokra számíthatunk, mit kell tennünk. A mi munkánkban ez abszolút a szerencsén múlik, hiszen több tonnás a jármű, hosszú a féktáv, 

egy hirtelen a vonat elég guruló autónál vagy lépő embernél már nem tudunk időben megállni” 

– nyilatkozta a lapnak a mozdonyvezető, aki szerint a legtöbb ilyen balesetet a sínek környékén közlekedők figyelmetlensége okozza.

A figyelmetlenség, a fegyelmezetlenség, a sietség, az hogy egy átjáróban nem néznek körül vagy az autósok megkerülik a félsorompót, ezek okozzák főleg az ilyen baleseteket. 

Azt gondolom, hogy jobban kellene tisztelnünk egymást, a KRESZT és a vasutast is” 

– húzta alá Molnár Péter. 

Ezt is ajánljuk a témában

Tragédiák feldolgozása

A portál kitért arra is, hogy egy esetleges gázolás után az érintett mozdonyvezetőknek több lehetőséget is biztosít a MÁV a tragédiák feldolgozására. 

Elmehetnek táppénzre és pszichológus segítségét is igénybe vehetik.

A mozdonyvezetőre van bízva, hogy melyik lehetőséget választja. Egyrészt elmehetünk rehabilitációs szabadságra vagy táppénzre, ilyenkor pszichológiai segítséget is kérhetünk, de olyan kolléga is van, aki egyből visszaül a mozdonyba, hogy mihamarabb visszarázódjon a hétköznapokba” – árulja el a portálnak a vasutas, hozzátéve: ha egy gázolás után visszaül a mozdonyba, 

egy falevélre vagy egy szélfútta zacskóra is más szemmel néz. 

A mozdonyvezető a helyszíni mentést végző alakulatokat is megdicsérte. Mint fogalmazott, „annál többet semmi sem ér, amikor egy gázolás után a helyszínen egy tűzoltó kolléga némán a vállunkra teszi a kezét”.

 

Összesen 72 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
SzaboGeza
2024. szeptember 04. 04:10
AZ EMBEREK HÜLYÉK!!!!!!! A vonat meg NAGY!!!!
Akitlosz
2024. szeptember 03. 23:22
Csőben haladó mágnesvonat sohasem fog elgázolni senkit, 600-1000 km/h sebességnél sem. Miért engedik a vonatokat, az autókat és a gyalogosokat ugyanoda?
Bell & Sebastian
2024. szeptember 03. 23:05
Nagyon sok a szintbéli kereszteződés, és rosszul vannak védve. A másik oldalon a megszokás, rutin, figyelmetlenség. Nekem eddig az a megoldás tetszett, ahol lámpát kombináltak félsorompóval és egy hangos rézharanggal, mint utolsó figyelmeztetés. Volt egy S -kanyar kötelező lassítással, sárga-piros lámpa, félsorompó és harang, talán 30 másodperc volt az egész procedúra, a gyorsvonat nem lassított. De olyat is láttam, ahol 500 méterenként volt gyalogos felüljáró, mégis átmásztak a 2 méteres kerítésen, hetente csapott szét a hipergyors embereket. Mindig az emberi tényező a leggyengébb láncszem.
NokiNokedli
2024. szeptember 03. 20:48
Hogy a fenébe üthet el gyalogost a vonat. Máig nem értem., - kivétel az öngyilkosság. De az meg nem szép halál.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!