Nem várt fordulat: gyakorlatilag kiemelik a helyéről a kőröshegyi völgyhidat!

2024. szeptember 02. 08:04

Kerülni kell az autósoknak.

2024. szeptember 02. 08:04

Nyitókép: MTI Fotó: Varga György

Karbantartási munkálatok miatt hétfőtől várhatóan két hétre teljesen lezárják a Kőröshegyi völgyhidat az M7-es autópályán. Az MKIF Zrt. korábban azt közölte az MTI-vel: a nyári vakációra tekintettel a munkát az iskolakezdés utánra ütemezték, hogy a forgalmat a legkisebb mértékben zavarják.

A pályazár idején 

a Budapest felől érkezőknek Zamárdi felső/Siófok nyugat csomópontban kell elhagyniuk az autópályát, és Balatonszárszónál térhetnek vissza.


Az országhatár felől közlekedőknek Balatonszárszó csomópontban kell elhagyniuk a sztrádát, és Zamárdi felső/Siófok nyugatnál térhetnek vissza. Az MKIF tájékoztatása szerint az évenkénti hídvizsgálatokból és a félévente tartandó hídszemlékből, valamint a tavaszi próbaemelésekből derült ki, hogy a Kőröshegyi völgyhíd 38 sarujából három erősen elhasználódott. Ezek cseréje kezdődik meg szeptemberben.

Hangsúlyozták: 

a nagy precizitást igénylő sarucsere csak a forgalomtól elzárt hídon történhet, mivel közben a híd szerkezetét pár centiméterre el kell emelni a pillérektől,

 vagyis gyakorlatilag kiemelik a helyéről a hidat.

A közleményben kitértek arra is, hogy a saruk cseréje előre tervezett munkálat, a híd biztonságos, jó állapotban van. A saruk cseréjével egy időben négy helyen felújítják a dilatációs elemek korrózió elleni bevonatait is.

(MTI)
 

Összesen 114 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
zakar zoltán béla
2024. szeptember 02. 12:18
Viszik a Szeplőhegyre?
lazio154-2
2024. szeptember 02. 11:57
Valaki csak rájött, hogy így a legdrágább! A legnagyobb darukat is billenteni szokták ha a gyám elkopott, vagy a csapágy nyíszorog.
nemecsek-3
2024. szeptember 02. 10:57 Szerkesztve
1/ Az egész völgyhíd história egy katyvasz. A fantasztikus mindennek is a felmérése mindenkinek is a megkérdezése a döntéskényszerek önkormányzatokra erdőgazdaságra tolása ( hol volt nálunk, különösen akkor bárminek akadálya bárkinek az ellenkezése ha az állam égisze alatt akartak valamit csinálni) kábítás a "futurisztikus technologia"-val mind mind piszkos szemfényvesztés a minél nagyobb beruházási költségre. Ki is volt az építő? Hát persze a Switelsky. Nem kellett nekik a szomszédba menni a technikáért hogyan lehet a legtöbbet kaszálni. Elég volt pár potenciával bíró embert (politikus, szakember, újságíró) zsebileg meggyőzni és pár ostoba embert melléjük állítani. Már az is kérdés miért is volt elég 88 méter magasra építeni (40 méter helyett ha már hídnak kellett lennie). Lehetett volna 140 méter is, még nagyobb bravur +20 Mrd, hogy a HÍD zrt-nek is maradjon valami.
nemecsek-3
2024. szeptember 02. 10:57 Szerkesztve
2/ Roppant kíváncsi lennék, hogy ugye a Switelsky cseréli ingyen a sarukat plusz kártérítés az üzemkimaradásért mert az is botrányos hogy egy 2007 ben átadott csúcstechnologiás híd alapvető szerkezeti elemeinek majdnem 10%-át 17 év után cserélni kell. Arról is szívesen értesülnék, hogyan áll a maradék 35 saru. Mostantól évente fogják cserélgetni a maradékot. Nem gondolom, hogy erről véletlen a nagy hallgatás, el van kenve minden, mintha ez a világ legtermészetesebb eseménye lenne az ilyen agresszív sós vizes környezetben mint ez a Kőröshegy. Ilyen munka után kíváncsi lennék pl. Svájcban mennyi lenne a cég esélye 10 méter járda bicikliút megépítésére. Lenne itt mit vakarászni a magyar közreműködőknél is ha nem lenne a média bizonyos esetekben valahogy olyan szűzkislányosan szégyellős.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!