Lézengés és érdektelenség a baloldal oktatási tüntetésén
Csekély számú résztvevőt vonzott az iskolai okostelefon-használat korlátozása ellen szervezett hétfői tiltakozás.
Ha lehet, semmiképpen ne mondják meg a szüleiknek, hogy én biztattam erre őket. Ennyire én se vagyok bátor.
Nyitókép: Facebook
„A magyar iskolarendszer pocsék. Nem kicsit. És ezek csak rontottak rajta.
Itt van előttem egy könyv, benne egy szöveg, hogy mi a csuda a »Popol Vuh«. Nem kell tudniuk. Azt se, hogy ki volt Ibn Battúta. Ha kíváncsiak rá, pár másodperc alatt megtudhatják. A magyar iskola nem arra tanít, hogy a gyerek legyen eleven, hogy legyen kíváncsi. A magyar iskola nem kérdezni, hanem válaszolni tanít. A magyar iskola (nem egyik vagy másik iskola, főleg nem egyik vagy másik tanár, hanem a mai hatalom iskolarendszere) butítja gyerekeinket. Láttam sok boldog és boldogtalan, sikeres és sikertelen embert, de ennek nem volt ahhoz köze, hogy gimnazistakánt ki tudták-e számolni a függvénygörbe alatti területet. Értem én, hogy ez miért fontos, ráadásul én meglehetősen jól teljesítettem matematikából is, de arról szeretném meggyőzni Önöket, hogy nem ez a legfontosabb. Lehet kettesnek lenni fizikából, valójában érdektelen.
Emberként ne kapjanak kettes osztályzatot a gyerekeink, és betanult válaszok helyett inkább kérdezzenek, csodálkozzanak, lázadjanak, és persze tanuljanak is, de leginkább értsék, hogy mi, miért és hogyan működik a világban, az irodalomban, a történelemben, a kémiában. Hogy mikor lett vége pontosan a harmincéves háborúnak, az egyáltalán nem fontos. Szerintem, és bocsánat a történelem tanároktól.
Szóval, szerintem minden oka megvan a mai tizenéveseknek, hogy lázadjanak.
De ha lehet, semmiképpen ne mondják meg a szüleiknek, hogy én biztattam erre őket. Ennyire én se vagyok bátor :).”
Ezt is ajánljuk a témában
Csekély számú résztvevőt vonzott az iskolai okostelefon-használat korlátozása ellen szervezett hétfői tiltakozás.