Kifarolnak az uniós országok mögül: Magyarország kivétel marad, hatalmas lehetőség ez
Peking felszólította a hazai autóipar képviselőit, hogy fektessenek be többet azokban az uniós országokban, amelyek a vámok ellen szavaztak.
Remekel a Szegedre érkező BYD.
Nyitókép: TAKASHI ITODA / YOMIURI / THE YOMIURI SHIMBUN VIA AFP
Annak ellenére, hogy az Európai Unió, az Egyesült Államok és Kanada is magas vámok bevezetéséről döntött a Kínából érkező villanyautókra, a kínai autógyártók, köztük a BYD, a Li Auto, a Nio és az Xpeng is növelte értékesítéseit augusztusban az egy évvel korábbihoz képest – írja a Világgazdaság a Kínai Személyautó Szövetség (CPCA) adatai alapján.
Mint a portál írja: az eladások augusztusi megugrása nemcsak az elektromos autók iránti globális kereslet fellendülését jelzi, hanem azt is, hogy a kínai járműgyártóknak még a magas, nyugati vámok mellett is megérheti az export. Az összes közül a BYD elektromos személyautóiból értékesítettek a legtöbbet, 30 százalékkal többet, mint egy éve. A 373 ezer darab jármű rekord a márka havi eladásaiban, ez pedig már csak azért is jó hír hazánkra nézve, mert a BYD Szegeden építi meg első európai üzemét.