Minden idők legnagyobb bírságát szabta ki a Bookingra a Gazdasági Versenyhivatal
A szabálytalanságok miatt a Booking.com már kapott egy rekordmagas, 2,5 milliárd forint bírságot 2020 áprilisában
A Gazdasági Versenyhivatal tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt versenyfelügyleti eljárást indított a Wizz Air Hungary Zrt.–vel (Wizz Air) szemben.
Nyitókép: Nicolas Economou/NurPhoto/AFP
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt újabb versenyfelügyleti eljárást indított a Wizz Air Hungary Zrt.–vel szemben a Gazdasági Versenyhivatal.
A GVH a cég foglalási rendszerének szakmai gondosság követelményét sértő működését, valamint a szolgáltatási díjakkal kapcsolatosan lényeges információk elhallgatását gyanítja
Ezt is ajánljuk a témában
A szabálytalanságok miatt a Booking.com már kapott egy rekordmagas, 2,5 milliárd forint bírságot 2020 áprilisában
A GVH gyanúja szerint:
A Wizz Air valószínűsíthetően nem tesz eleget a szakmai gondosság követelményének, mivel foglalási rendszere nem biztosítja a kiszámíthatóság és a megbízhatóság érvényesülését a szolgáltatási díjairól szóló tájékoztatási gyakorlatában,
ugyanis a különböző eszközökön (pl. két mobilon vagy mobilon és asztali számítógépen) elérhető azonos szolgáltatások díjai egyes esetekben eltérők lehetnek.
A társaság ezenfelül a honlapján és az applikációjában feltüntetett szolgáltatási díjakkal kapcsolatban feltételezhetően elhallgatja a fogyasztók elől azt a lényeges körülményt, hogy a megjelenített díjakon nem fogja tudni biztosítani a szolgáltatást a foglalási folyamat egésze alatt.
A GVH kiemeli, hogy a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést el is követte.
Az eljárást három hónap alatt kell elvégezni, indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.