Ukrán kapitány állhat a budapesti hajóbaleset hátterében
A rendőrség megtette a megfelelő intézkedést az ügyben.
A BKK és a BRFK több összehangolt akciója során tíz nap alatt 36 embert tartóztattak le és 42 személyt állítottak elő.
Nyitókép: MTI/Jászai Csaba
A budapesti közösségi közlekedés mindennapjaiban egyre kirívóbbak a kellemetlenségek, amelyekkel az utasoknak szembe kell nézniük. Az összevizelt ülések, az elviselhetetlen szagok, valamint a zaklató kéregetők, szerhasználók és hajléktalanok jelenléte sokak számára megnehezíti a városi közlekedést. Ezek a problémák nem csupán a városlakók életét keserítik meg, de a főpolgármester-választási kampány során is központi kérdéssé váltak – emlékeztet a Magyar Nemzet.
A választási időszak óta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) több akciót is szervezett a rendőrséggel együttműködve, amelyek során a forgalmasabb járművonalakon igyekeztek helyreállítani a rendet.
Az eddigi eredmények azonban rávilágítanak arra, hogy a problémák megoldásához egy speciálisan a közösségi közlekedésre szakosodott rendvédelmi csapatra lenne szükség – ahogyan azt korábban Vitézy Dávid is javasolta.
A BKK a lap kérdésére ugyanakkor kiemelte, hogy a Budapesti Rendőr-főkapitánysággal (BRFK) és a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatósággal (FÖRI) közös akcióik nem új keletűek, hanem már hosszú évek óta rendszeresen zajlanak. A BKK hangsúlyozta, hogy
mivel ők nem hatóság, nincsen joguk a szabálysértéseket közvetlenül ellenőrizni, ezért a rendőrséggel való együttműködés kulcsfontosságú.
Annak ellenére, hogy a közlekedési eszközökön kamerák is működnek, a tapasztalatok szerint ezek sem mindig elegendőek a renitensek visszatartására. Az önkormányzati választási kampány után a BKK és a BRFK több összehangolt akciót is végrehajtott. Az első ilyen akció során a H8-as és H9-es HÉV vonalain ellenőrizték az utasokat, amelynek során tíz nap alatt 36 embert tartóztattak le és 42 személyt állítottak elő. Egy következő akcióban az M2-es metró és annak állomásai kerültek fókuszba, ahol a jegyellenőrök és rendőrök összehangoltan ellenőrizték az utazási jogosultságot, és szűrték ki a szabályszegőket.
A fentiek fényében egyre inkább szükség lenne a Vitézy Dávid által a főpolgármester-választás kampányában javasolt BKK-rendészet létrehozására, amely kifejezetten a közösségi közlekedési járművek biztonságát felügyelné. Ennek ellenére a főpolgármester, Karácsony Gergely, már egyértelművé tette, hogy nem támogatja ezt az elképzelést. A közlekedési problémák azonban továbbra is napirenden vannak, és a megoldás sürgetőbbé válik a városlakók mindennapjaiban.