Kedd délelőtt állhat helyre a forgalom a Keleti pályaudvaron
Az már kiderült, hogy egy váltó egyik alkatrésze eltört. Ám azt nem tudják a MÁV szakemberei, hogy ez okozta a balesetet vagy a baleset nyomán tört el az alkatrész.
Amikor körbevezettek a Nyugati pályaudvaron egy norvég delegációt, a vendégek azt hitték, hogy múzeumban járnak.
Nyitóképünk: Képernyőfotó/YouTube/ATV
Az elmúlt napok vasutas balesetei hosszú évtizedek problémáira is visszavezethetőek – mondta az ATV Egyenes beszéd című műsorában a Vasutas Szakszervezet alelnöke. Zlati Róbert azt állította, a média, de az egész társadalom mindig is szerette volna ilyen esetekben megtalálni a felelősöket, de ez sosem sikerült. El kellene dönteni, hogy az ország milyen közösségi közlekedést szeretne, de az biztos – jelentette ki –, hogy nem kapja meg ez az ágazat azt a szubvenciót, amellyel normálisan lehetne működtetni.
Zlati közölte,
nem ismer olyan személyszállítással foglalkozó vállalatot Európában, amely a saját bevételeiből meg tudna élni.
Ezért mindenképp szükséges az állami támogatás, jelenleg egyébként ezer milliárdok hiányoznak a MÁV-ból.
A Nyugati pályaudvaron talán még rosszabb a műszaki helyzet, még korszerűtlenebbek a berendezések, mint a Keletiben. A szakszervezeti vezető elmesélte, hogy a 2000-es évek elején megmutatták a Nyugatit egy norvég szakszervezeti delegációnak, és a vendégek azt hitték, hogy múzeumban járnak – mesélte.
Az is gyakran felvetődik, hogy túl sokba kerül a vasút fenntartása, működtetése – mondta Zlati –, esetleg túl sokan dolgoznak itt, de ezekre a szakemberekre szükség van, és inkább kevesebben vannak, mint amennyien kellenének. A szakszervezeti vezető nem hallott létszámleépítésről, legfeljebb arról lehet szó, hogy az átszervezések nyomán szabadulhat fel valamennyi álláshely, de ez sem elbocsátásokat, hanem áthelyezéseket jelenthet – fogalmazott.
***
Ezt is ajánljuk a témában
Az már kiderült, hogy egy váltó egyik alkatrésze eltört. Ám azt nem tudják a MÁV szakemberei, hogy ez okozta a balesetet vagy a baleset nyomán tört el az alkatrész.