Szakszervezeti vezető: Ezermilliárdok hiányoznak a magyar államvasutakból

2024. augusztus 26. 22:45

Amikor körbevezettek a Nyugati pályaudvaron egy norvég delegációt, a vendégek azt hitték, hogy múzeumban járnak.

2024. augusztus 26. 22:45

Nyitóképünk: Képernyőfotó/YouTube/ATV

Az elmúlt napok vasutas balesetei hosszú évtizedek problémáira is visszavezethetőek – mondta az ATV Egyenes beszéd című műsorában a Vasutas Szakszervezet alelnöke. Zlati Róbert azt állította, a média, de az egész társadalom mindig is szerette volna ilyen esetekben megtalálni a felelősöket, de ez sosem sikerült. El kellene dönteni, hogy az ország milyen közösségi közlekedést szeretne, de az biztos – jelentette ki –, hogy nem kapja meg ez az ágazat azt a szubvenciót, amellyel normálisan lehetne működtetni.
Zlati közölte, 

nem ismer olyan személyszállítással foglalkozó vállalatot Európában, amely a saját bevételeiből meg tudna élni. 

Ezért mindenképp szükséges az állami támogatás, jelenleg egyébként ezer milliárdok hiányoznak a MÁV-ból. 

A Nyugati pályaudvaron talán még rosszabb a műszaki helyzet, még korszerűtlenebbek a berendezések, mint a Keletiben. A szakszervezeti vezető elmesélte, hogy a 2000-es évek elején megmutatták a Nyugatit egy norvég szakszervezeti delegációnak, és a vendégek azt hitték, hogy múzeumban járnak – mesélte.
Az is gyakran felvetődik, hogy túl sokba kerül a vasút fenntartása, működtetése – mondta Zlati –, esetleg túl sokan dolgoznak itt, de ezekre a szakemberekre szükség van, és inkább kevesebben vannak, mint amennyien kellenének. A szakszervezeti vezető nem hallott létszámleépítésről, legfeljebb arról lehet szó, hogy az átszervezések nyomán szabadulhat fel valamennyi álláshely, de ez sem elbocsátásokat, hanem áthelyezéseket jelenthet – fogalmazott.

***

Ezt is ajánljuk a témában

 

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 146 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
anna bolena
2024. augusztus 28. 09:51
Egy kis összehasonlítás, vasúti szerencsétlenségek a Cseh Vasutaknál. Idén: Pardubice június 5, 4 halott, Dolní Lutyně jan.24, 1 halott, Bohumín 2022 júni 27, 1 halott, Radonice 2021 aug.4, 3 halott, Němčice, 2021 júl 31, Světec 2021 ápr 4, 1 halott, Pernink 2020 júl7, 2 halott, Český Brod 2020 júl 14, 1 halott. kikereshető: Seznam železničních nehod v Česku. A vasúti öngyilkosságok növekvő száma miatt 2014-ben a cseh vasutak felvetették, h a vesztegléssel satöbbivel keletkezett károk egy részét az öngyilkos hozzátartozóival téríttetnké meg.
pipa89
2024. augusztus 27. 10:01
Nos, aki utazott az elmúlt 20 évben vonattal, az tudja, hogy mi hiányzik a rendszerből, hacsak nem vak és nem Afrikából költözött ide. Sajnos ezt a problémát nem fogjuk egyik napról a másikra megoldani, mert van még ettől nagyobb kaliberű megoldanivaló néhány, mondjuk itt van az egészségügy és a vízügy.
Agricola
2024. augusztus 27. 09:35
Vasutas Szakszervezet alelnöke Zlati Róbert azt állította, hogy "Ezermilliárdok hiányoznak a magyar államvasutakból" és ha ez megkapnák nem lennének balesetek. Zlati úgy beszél mint aki nem tudja, hogy pénz nem az égből potyog korlátlanul, mit egykor a manna a bibliai történetben?
ÁrPi
2024. augusztus 27. 08:27
Az Északi Olaj-királyság (Norvégia) gazdagságát és abban a közlekedési infrastruktúrájának finanszírozottságát magam is igen irigylem .
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!