Kedd délelőtt állhat helyre a forgalom a Keleti pályaudvaron

2024. augusztus 26. 17:51

Az már kiderült, hogy egy váltó egyik alkatrésze eltört. Ám azt nem tudják a MÁV szakemberei, hogy ez okozta a balesetet vagy a baleset nyomán tört el az alkatrész.

2024. augusztus 26. 17:51

Nyitókép: MTI/Bruzák Noémi

Várhatóan kedden délelőtt állhat helyre a vasúti forgalom a budapesti Keleti pályaudvaron, amely előtt vasárnap este kisiklott a Claudiopolis nevű, Kolozsvárról közlekedő InterCity vonat öt személykocsija – jelentette be a MÁV vezérigazgatója. Pafféri Zoltán a helyszínen tartott hétfői sajtótájékoztatón közölte: a balesetben senki nem sérült meg, jelenleg tart a baleseti elhárítás. Utána mérik fel a károkat, majd állapítják meg a baleset okát, ezt követően adják át a forgalomnak a pályaudvart. 

A gyors baleseti elhárítás annak köszönhető, hogy daru helyett emelőkkel tették vissza a kocsikat a sínre, 

így nem kellett megbontani a pálya fölötti felsővezeték-rendszert. A baleset okát a rendőrség, a Közlekedésbiztonsági Szervezet és a MÁV Vasútbiztonsági Szervezete egyaránt vizsgálja – mondta.

Németh Réka, a MÁV pályaműködtetésért felelős vezérigazgató-helyettese azt közölte, hogy az elsődleges szemrevételezés szerint egy váltó egyik alkatrésze eltört. Ám azt nem tudják, hogy ez okozta a balesetet vagy a baleset nyomán tört el az alkatrész. Hangsúlyozta, hogy a protokoll szerint az ilyen típusú váltókat havonta ellenőrzik, ennek a váltónak a legutóbbi ellenőrzése július 30-án volt.

Ugyanakkor elrendelték a hasonló típusú váltók, több száz váltó soron kívüli ellenőrzését az egész országban. Arról is szólt: eleinte nem volt biztos, hogy daru és a felsővezeték megbontása nélkül vissza tudják tenni a kocsikat a sínre, ám 

mintegy száz ember egész éjszaka tartó munkája és szaktudása nyomán megtalálták a megoldást.

Mosóczi László, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy a napi százezres utasforgalmú Keleti pályaudvarra három irányból – Hatvan és Szolnok felől, illetve a Dunántúlról – érkeznek a vonatok. A társaság vészhelyzeti forgatókönyve szerint a Hatvan felől érkezők Kőbánya-felsőig, a Szolnok felől érkezők Rákos állomásig, a dunántúli vonatok pedig Kelenföldig közlekedtek. 

A Budapesti Közlekedési Központtal (BKK) történt megállapodás alapján a Keleti pályaudvar felé párhuzamosan közlekedő járatokon a BKK elfogadja a vonatjegyeket, ugyanakkor Kőbánya-felső és Rákos állomásra vonatpótló buszokat is indítanak. Továbbá a hatvani, illetve a szolnoki irányból közlekedő InterCity és feláras járatokon felármentességet rendeltek el. 

Pafféri Zoltán kérdésekre válaszolva hangsúlyozta, hogy a nagyobb katasztrófát éppen azért sikerült elkerülni, mert 

a kérdéses szakaszon is óránkénti 40 kilométeres sebességkorlátozás érvényes, 

így nemcsak a balesetet szenvedett vonat, de a mellette haladó szerelvények vezetői is kellő gyorsasággal tudtak reagálni a helyzetre. Egyben cáfolta azokat a sajtóinformációkat, amelyek szerint a MÁV ötletszerűen vezet be sebességkorlátozásokat bizonyos vonalszakaszokon. A korlátozásokat éppen azoknak a szigorú ellenőrzéseknek a nyomán vezetik be, amelyeket a nemzetközi protokoll szerint rendszeresen elvégeznek - mondta a MÁV vezérigazgatója.
A Mávinform késő délután arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a szakemberek megkezdték a vasúti pálya helyreállítását a Keleti pályaudvar bevezető vágányain annak érdekében, hogy kedd reggeltől már minden vonalról fogadhasson vonatokat a főpályaudvar. A forgalom mihamarabbi újraindítása érdekében az éjszakai órákban is dolgoznak majd, a munkavégzés a megszokottnál nagyobb zajjal jár. Felhívták a figyelmet arra, hogy várhatóan kedd délelőtt állhat helyre a vasúti forgalom a pályaudvaron, de 

korlátozásokra továbbra is kell számítani az érintett vonalakon. 

Kedd reggelig a Keleti pályaudvar még nem indít és nem fogad vonatokat, az érintett vonatok más budapesti állomásokra érkeznek és onnan indulnak. Addig elfogadják a vasúti jegyeket a BKK-járatokon, valamint a helyjegymentesség is érvényben marad.

(MTI)
 

 

Összesen 54 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
anna bolena
2024. augusztus 28. 09:52
Egy kis összehasonlítás, vasúti szerencsétlenségek a Cseh Vasutaknál. Idén: Pardubice június 5, 4 halott, Dolní Lutyně jan.24, 1 halott, Bohumín 2022 júni 27, 1 halott, Radonice 2021 aug.4, 3 halott, Němčice, 2021 júl 31, Světec 2021 ápr 4, 1 halott, Pernink 2020 júl7, 2 halott, Český Brod 2020 júl 14, 1 halott. kikereshető: Seznam železničních nehod v Česku. A vasúti öngyilkosságok növekvő száma miatt 2014-ben a cseh vasutak felvetették, h a vesztegléssel satöbbivel keletkezett károk egy részét az öngyilkos hozzátartozóival téríttetnké meg.
chief Bromden
2024. augusztus 26. 19:21
Nem hallani Dávidka elismerő, köszönő szavait.
Sztrovacsek
2024. augusztus 26. 19:12 Szerkesztve
A megelőző karbantartás el lett végezve?
chief Bromden
2024. augusztus 26. 18:49
Köszönet Pafféri úr nem könnyű helyzetében végzett munkájáért.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!