Ugyanakkor elrendelték a hasonló típusú váltók, több száz váltó soron kívüli ellenőrzését az egész országban. Arról is szólt: eleinte nem volt biztos, hogy daru és a felsővezeték megbontása nélkül vissza tudják tenni a kocsikat a sínre, ám
mintegy száz ember egész éjszaka tartó munkája és szaktudása nyomán megtalálták a megoldást.
Mosóczi László, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy a napi százezres utasforgalmú Keleti pályaudvarra három irányból – Hatvan és Szolnok felől, illetve a Dunántúlról – érkeznek a vonatok. A társaság vészhelyzeti forgatókönyve szerint a Hatvan felől érkezők Kőbánya-felsőig, a Szolnok felől érkezők Rákos állomásig, a dunántúli vonatok pedig Kelenföldig közlekedtek.
A Budapesti Közlekedési Központtal (BKK) történt megállapodás alapján a Keleti pályaudvar felé párhuzamosan közlekedő járatokon a BKK elfogadja a vonatjegyeket, ugyanakkor Kőbánya-felső és Rákos állomásra vonatpótló buszokat is indítanak. Továbbá a hatvani, illetve a szolnoki irányból közlekedő InterCity és feláras járatokon felármentességet rendeltek el.
Pafféri Zoltán kérdésekre válaszolva hangsúlyozta, hogy a nagyobb katasztrófát éppen azért sikerült elkerülni, mert