Európából tűnik el a pénz, miközben a konkurenciánkat hizlaljuk magunkra oktrojált szabályokkal. Agyrém. Gazdasági hazaárulás.
Mit tehetnénk helyette: életszerűbb, a piachoz jobban orientálódó CO2 átlagokat kellene meghatározni, és azok a cégek, akik az EU piacán nem tudják ezeket betartani, fizessenek büntetést. Rendben. De az a pénz maradjon az EU-ban, és legyen kötelezően arra költve, hogy az EU cégei legyen versenyképesebbek. Vagy az infrastruktúra legyen jobb, ami elengedhetetlen a villanyautózáshoz. Józan ésszel könnyen belátható, hogy ez lenne az EU érdeke, és nem az, hogy a VW vagy a Stellantis fizessen a Teslának vagy kínaiknak, hogy továbbra is adhassanak el autót profittal a saját, hazai piacukon.
Azért raktam fel az ID3 tesztautóról képet, mert a modell frissített verzió, ami nemrég járt nálam, már egy kifejezetten érett és összerakott autó benyomását keltette. Így szabadott volna eleve piacra engedni, mert mostanra sokkal jobb lett, mint amit a híre sugall, a kezdeti bakik miatt. Az ID7 számai pedig biztatóak, legalábbis Európában, sajnos Kínában egyelőre kevésbé, pedig mindkét helyen megérdemelné a sikert, mert egy egészen jó autót sikerült faragni belőle, kár, hogy nem kívánatosabb egy kicsit, kinézetre.
Az ID család ugyanakkor, a 7-est leszámítva, kezd öregedni, és ezzel, valamint a többi modellel, úgy, hogy az Audi még csak most lendül bele igazán a villanyozásba, nem lesz megoldható, hogy a 2023-as 13% villany arányról a konszern felmenjen 2025-ben 25%-re.
Az UBS elemzője szerint ez mindenképpen súlyos nyomot fog hagyni a cég eredményességén.