Elárulta az államtitkár, mekkora hasznot hozhat az országnak a visszavásárolt repülőtér

2024. augusztus 01. 15:58

Dömötör Csaba közösségi oldalán vágott vissza a baloldali médiumoknak állításaik miatt.

2024. augusztus 01. 15:58

Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Faludi Imre

A becslések szerint a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér a jövőben évente akár 60-80 milliárd forintot hozhat az országnak – írta a Miniszterelnöki Kabinetiroda parlamenti államtitkára csütörtökön a Facebook-oldalán.

Dömötör Csaba a bejegyzésben azt írta: az elmúlt napokban jó pár baloldali médium jelentetett meg cikket a repülőtér visszavásárlásával kapcsolatban, amelyek közös jellemzője, hogy azt érzékeltetik, a magyar államnak nem éri meg a tranzakció. Érvelésükben azonban figyelmen kívül hagynak pár alapvető körülményt és tényt – tette hozzá.

Az államtitkár szerint az érvelések nem veszik figyelembe, hogy 

a budapesti reptérnek folyamatosan és látványosan növekszik a forgalma, már most is a rekordszintet közelíti, 

és rövidesen meg is haladja azt, ami a bevételeket is növeli.

Így a 2022-es 30 milliárd után a jövőben nagyságrendileg is nagyobb éves nyereséget hozhat a magyar államnak – tette hozzá.

Folyamatos bevételt biztosít majd a koncesszió

Dömötör Csaba hangsúlyozta, hogy ráadásul, a hazai tulajdonba került cég a nyereségen túl korábban tulajdonosi hiteleket is nyújtott, az ezekből származó kamat mostantól szintén jövedelmet hoz a tulajdonosnak, azaz a magyar államnak, s ennek nagyságrendje az osztalékkal közel azonos mértékű.

„Összesítve, a két jövedelemforrás konzervatív várakozás szerint is évi 60-80 milliárd forintot tehet ki, ami sikeres reptér-üzemeltetéssel a jövőben jelentősen növelhető" – fogalmazott a politikus.

Úgy folytatta, hogy az ilyen esetekben gyakran vetik össze a vételárat a jövedelmezőséggel, ha ezt nézzük, akkor az említett médiumok állásfoglalásával szemben a magyar tulajdonba kerülő repülőtér 16,5 év alatt megtermeli a vételárat, majd 

a koncesszió hátralévő közel 40 éve alatt is folyamatosan nagy bevételt biztosít Magyarországnak.

Dömötör Csaba a bejegyzésben kiemelte, hogy a pénzügyi szempontok mellett ugyanennyire fontos, hogy a budapesti repülőtérnek nem eltúlozható stratégiai jelentősége, gyakorlatilag monopolhelyzete van.

Ezt is ajánljuk a témában

Nemzeti érdek: az ilyen vállalatok ne legyenek külföldi kézben

Az államtitkár alapvető nemzeti érdeknek nevezte, hogy az ilyen vállalatok ne legyenek külföldi kézben. Háborús helyzetben pedig még nagyobb a jelentősége annak, hogy hazai kézben legyenek – fűzte hozzá.

„A baloldali kormányok megmutatták már, hogy mi az alternatíva. Napi költségvetési szükségletek szerint áron alul privatizálták a stratégiai ágazatok vállalatait. A profitot az új tulajdonosok külföldre vitték, a munkavállalók egy részét sok helyen elbocsátották, az ígért fejlesztéseket pedig rendre elhanyagolták. Ennek árát azóta is fizeti az egész ország. Miért kellene hagynunk, hogy ezután is így legyen?” – írta Dömötör Csaba.

A vonatkozó bejegyzést alább tekintheti meg:

(MTI)

Összesen 123 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
balbako_
2024. augusztus 01. 18:57
Ha egy kicsit túllépünk az SZDSZ hülyeségén - az állam a legrosszabb tulajdonos - máris láthatjuk, ha az előző tulajdonosnak hasznot hozott, akkor az államnak is hozhat.
lauderstenonis-2
2024. augusztus 01. 17:44
Mire alapozza Dömötör, hogy pár éven belül megduplázódik a repülőtér üzemeltetéséből származó profit?
lauderstenonis-2
2024. augusztus 01. 17:40
Akkor Dömötör Csaba fejtse ki a valóság minden részletét. 1. Milyen eszközöket adott el az állam (Yettel, Erste Bank biztos, de mi lehetett még), hogy pénze legyen a repülőteret üzemeletető cég megvásárlására? És azoknak mekkora hozama volt? 2. Mennyi hitelt vett fel a magyar állam a repülőteret üzemeletető cég megvásárlásához? Mekkora annak a hitelnek a kamata? Mert ha fel kellett venni 500 milliárd forintnyi hitelt a repülőteret üzemeltető cég megvásárlására, akkor a hitel kamatterhe már nagyobb, mint a repülőtér üzemeltetéséből származó profit.
connorj
2024. augusztus 01. 16:45
Nézzük azt a kérdést, hogy: Mennyi a kár, ha nem nálunk a reptér. Bele volt írva a szerződésbe, hogy 200 km- és körben Magyarország nem építhet repteret. Kedves reptér-eladók! LETÖLTENDŐ.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!