A streamingcégek abból (is) élnek, hogy nagyon feledékenyek vagyunk

2024. augusztus 12. 13:46

A pandémia alatt nagyon megnőttek a havi média-előfizetések, de az előfizetők már nem nyelik le a folyamatos áremeléseket.

2024. augusztus 12. 13:46
null

Nyitókép: Dilara Irem Sancar / ANADOLU / Anadolu via AFP

Relatív alulteljesítővé váltak az elmúlt szűk egy évben az előfizetéses modellt használó streamingcégek részvényei a világ tőzsdéin – derült ki a Bloomberg összeállításából, amelyet a Világgazdaság szemlézett.

A havi média-előfizetések iránti érdeklődés ugyan a pandémia alatti lezárások során nagyon megugrott, az azóta bekövetkezett, illetve tervbe vett további áremeléseket már nem tudják, és nem is akarják lenyelni az emberek világszerte.
A Natixis Subscription Economy ETF, mely főként az előfizetéses modellekkel dolgozó vállalatok papírjaiba fektet be, 2020 eleje óta csupán 30,5 százalékkal értékelődött fel – feleakkora növekedést sem mutatva, mint az amerikai piac részvényindexe, az S&P 500, mely 68,6 százalékot menetelt az elmúlt három és fél évben. Ennek ellenére 
 

a havi előfizetésekkel operáló vállalatok globális piaca a visszaesés ellenére is elérheti az ezermilliárd dolláros értéket 2028-ig.


Ennek pedig több oka is van. 

Egyrészt vannak olyan előfizetések, amelyeket a fogyasztók ugyan már drágának tartanak, mégsem mondanak le: ide sorolhatók a videós streamingszolgáltatások (Netflix, Disney+), a zenés streamingappok (Spotify) vagy éppen az online vásárlások során előnyt jelentő előfizetések, mint az Amazon Prime. 

Ezt is ajánljuk a témában

Másrészt, az emberek egészen egyszerűen elfelejtik lemondani a nem használt előfizetéseiket, a kifizetéseket pedig nagyon sok esetben észre sem veszik a számlájukon, mivel ezeket automatikusan vonják le. Egy kutatás szerint az ilyen véletlen, felesleges kifizetések alsó hangon 14 százalékkal, de az is előfordul, hogy akár 200 százalékkal is növelhetik a cégek bevételeit ahhoz képest, mint amire egy odafigyelő felhasználóbázis esetén tehetnének szert.

 

Összesen 45 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
zatoicsi
2024. augusztus 12. 15:05
dolgoztam ilyen cégnél, undorító buzerancia propaganda, naponta jöttek a diversity and inclusion DIE szarok mailen, meetingek agitált kripli gyökerekkel, sablon hívószavak "yeah, reach out, it's on our radar" meg hasonló gyomorforgató szarságok. Egy percig nem bántam hogy fölmondtam, irtózat szar helyek ezek
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!