Fontos döntés előtt áll a Netflix
Mit szólnának a felhasználók, ha a magát reklámmentes alternatívaként hirdető Netflix hirdetésekkel bombázná őket?
A pandémia alatt nagyon megnőttek a havi média-előfizetések, de az előfizetők már nem nyelik le a folyamatos áremeléseket.
Nyitókép: Dilara Irem Sancar / ANADOLU / Anadolu via AFP
Relatív alulteljesítővé váltak az elmúlt szűk egy évben az előfizetéses modellt használó streamingcégek részvényei a világ tőzsdéin – derült ki a Bloomberg összeállításából, amelyet a Világgazdaság szemlézett.
A havi média-előfizetések iránti érdeklődés ugyan a pandémia alatti lezárások során nagyon megugrott, az azóta bekövetkezett, illetve tervbe vett további áremeléseket már nem tudják, és nem is akarják lenyelni az emberek világszerte.
A Natixis Subscription Economy ETF, mely főként az előfizetéses modellekkel dolgozó vállalatok papírjaiba fektet be, 2020 eleje óta csupán 30,5 százalékkal értékelődött fel – feleakkora növekedést sem mutatva, mint az amerikai piac részvényindexe, az S&P 500, mely 68,6 százalékot menetelt az elmúlt három és fél évben. Ennek ellenére
a havi előfizetésekkel operáló vállalatok globális piaca a visszaesés ellenére is elérheti az ezermilliárd dolláros értéket 2028-ig.
Ennek pedig több oka is van.
Egyrészt vannak olyan előfizetések, amelyeket a fogyasztók ugyan már drágának tartanak, mégsem mondanak le: ide sorolhatók a videós streamingszolgáltatások (Netflix, Disney+), a zenés streamingappok (Spotify) vagy éppen az online vásárlások során előnyt jelentő előfizetések, mint az Amazon Prime.
Ezt is ajánljuk a témában
Mit szólnának a felhasználók, ha a magát reklámmentes alternatívaként hirdető Netflix hirdetésekkel bombázná őket?
Másrészt, az emberek egészen egyszerűen elfelejtik lemondani a nem használt előfizetéseiket, a kifizetéseket pedig nagyon sok esetben észre sem veszik a számlájukon, mivel ezeket automatikusan vonják le. Egy kutatás szerint az ilyen véletlen, felesleges kifizetések alsó hangon 14 százalékkal, de az is előfordul, hogy akár 200 százalékkal is növelhetik a cégek bevételeit ahhoz képest, mint amire egy odafigyelő felhasználóbázis esetén tehetnének szert.