Tűrhetetlen, ahogy a légitársaságok az utasokat kezelik, vizsgálatokat indít az igazságügyi miniszter

2024. július 04. 17:29

A most indított eljárások a Ryanair és a Wizzair légitársaságok járatait érintik – közölte a tárca.

2024. július 04. 17:29
WizzAir Low Cost Airline Airbus A321 In Krakow Airport

Nyitókép: Nicolas Economou / NurPhoto /  AFP

Újabb nyolc vizsgálatot rendelt el Tuzson Bence igazságügyi miniszter az elmúlt napokban tapasztalt szélsőséges járatkésések és járattörlések miatt. Így összesen már tizenegy vizsgálat van folyamatban – írja a Magyar Nemzet.

A most indított eljárások a Ryanair és a Wizzair légitársaságok járatait érintik 

– közölte a tárca.

Tuzson Bence igazságügyi miniszter elmondta: „Tűrhetetlen az a gyakorlat, amit a légitársaságok alkalmaznak. Éppen ezért, nyolc új fogyasztóvédelmi vizsgálatot indítottam el, összesen pedig már tizenegy van folyamatban. Véget kell vetni annak, hogy a légitársaságok semmibe veszik az utasok kényelmét és jogait, és adott esetben családok jól megérdemelt pihenését tegyék tönkre.

A miniszter szerint az utasok nem lehetnek kiszolgáltatottak, a jogszabályokat be kell tartani. 

Ha a légitársaságok nem tesznek eleget jogi kötelezettségeiknek, súlyos fogyasztóvédelmi bírságra számíthatnak.

A miniszter hozzátette: „A légitársaságok annyira túlfeszítik a saját menetrendjeiket, hogy egy reggeli járat késése a nap végére akár több órás csúszást is eredményezhet. Külön kihívás mindez a repterek üzemeltetőinek is, akik szintén az elszenvedői a túlfeszített, átgondolatlan menetrendeknek.”

A fogyasztóvédelmi vizsgálat során a fogyasztóvédelmi hatóság vizsgálja, hogy a légi utasok jogaira vonatkozó EK rendeletben foglalt körülmények és feltételek megvalósulása esetén a légifuvarozók a repülőtéren írásos tájékoztatást adtak-e az utasok részére, szükség esetén biztosították-e az átfoglalás lehetőségét, vagy a jegyár visszatérítését. Továbbá az utasok részére meghatározott ellátást kell biztosítani (a legkorábbi időpontra való átfoglalás választása esetén ez étkezést és frissítőket jelent, továbbá adott esetben éjszakai szállást és reptéri transzfert, illetve két ingyenes telefonhívás vagy e-mail-küldési lehetőséget. A fentiek mellett távolságtól függően átalány-kártalanítást (250, 400 vagy 600 euró) is kell fizetnie az utasnak távolságtól függően.

Az Igazságügyi Minisztérium a honlapján rövid tájékoztatót tett közzé, amelyben tájékoztatja a légi utasokat arról, hogy késés, járattörlés esetén milyen jogaik vannak. Erről ITT olvashat.
 

Összesen 38 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Osztap_Bender
2024. július 04. 19:59
Tűrhetetlen, ahogy a légitársaságok az utasokat kezelik, vizsgálatokat indít az igazságügyi miniszter Ugye te is tudod pampuska, hogy addig mennek el a szemétségben, ameddig azt megengedik nekik. Mikor majd az első gépüket lefoglalják valamelyik repülőtéren és addig nem szállhatnak fel vele, amíg az utasokat nem kártalanították, a tartozásaikat nem fizették ki, akkor elindulhat az alapvető változás. Pláne mikor már az összes bérelt vas a földre lesz kényszerítve.
Chekke-Faint
2024. július 04. 19:55
A repülőgépekre tervezett napi járatszámmal van a baj. Ha az első útján késik, az végigveri az egész napi járatokat melyeket erre a gépre terveztek. Mivel a fapados minden gépe foglalt így korrekcióra semmi módon nincs lehetőség. Amúgy a nevesebb légitársaságok is alkalmazzak, csak ők kisegítik egymást. Szívesen mindenkinek egy (közlekedésmérnök)
Aegopolis.
2024. július 04. 17:39 Szerkesztve
A dolgok (és a fizika) természetéből fakadóan a menetrendet alighanem a reptér üzemeltetője diktálja, nem a légitársaság: a repülő akkor jön vagy megy, amikor megengedik neki. Hogyan lehetnek az üzemeltetők "elszenvedői a túlfeszített, átgondolatlan menetrendeknek"?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!