Azt magyarázzátok el nekem, hogy van az, hogy valakiről minden kikerülő információt meghamisítanak

Ha ezt nem tudjátok elmagyarázni, akkor azt mondjátok meg, hogy miként akadhat olyan nagykorú, cselekvőképes ember, aki mindezt elhiszi.

Az Átlátszótól a Mandinerig és az MCC-ig: Hont Andrással és Szilvay Gergellyel indít politikai marketing és kommunikációs tanácsadó-képzést az egyetem.
Nyitókép forrása: PPKE Facebook / Ferenc Galyasz
***
Úgy látszik, konkurenciát kap a Századvég és a Budapesti Corvinus Egyetem politikai marketing és kommunikációs tanácsadó szakirányú továbbképzése, méghozzá a Pázmány Péter Katolikus Egyetem (PPKE) képzésével. Ráadásul Hont András mellett lapunk több munkatársa is oktatóként segíti majd az egyetem munkáját.
„Lassan elszoktunk a versenytől, és ez nem jó. Mi a Corvinusra soha nem ellenfélként tekintettünk, sok barátom, kollégám dolgozik ott, de
a nemes versengés egészséges dolog: előrevisz”
– fogalmaz lapunk kérdésére Botos Máté habilitált egyetemi docens, a képzésért felelős oktató, a Pázmány Politológia Tanszékének vezetője.
Mint a tanszékvezető rámutat, a felsőoktatásban valóban sokszor az tapasztalható, hogy „nem a való élet tükröződik benne, hanem elsősorban az elméleti képzésre fókuszálnak”; ezzel szemben a politikatudomány, akárcsak a gazdaságtudomány olyan területek,
ahol gyakorlati tudásra van szükség, szakmabeli oktatóktól.
„Sokkal többet tud adni ezen a szinten már az, ha valaki a mindennapi politikai élet ismeretében végez háttérelemzéseket, ír szövegeket vagy akár a tanácsadói feladatok más rétegéből tud becsatlakozni a képzésbe, és átadni a tudását” – mondja.
S mivel ez a hagyományos felsőoktatási képzési struktúrában nehezen lenne megvalósítható, a sokkal rugalmasabb és gyakorlatiasabb szakirányú továbbképzés formájában indul el a Pázmányon az új képzés.
Botos úgy véli, az elvárások a minőség terén magasak, hiszen egy új belépőtől mindig többet várnak; ugyanakkor fontosnak tartja azt is, hogy a képzés a minőség mellett a sokféle szempont bemutatását is szem előtt tartja.
„Így a médiumok részéről is a megfelelő embereket kerestük, a lehetséges szélesebb palettáról. Ezért kértük fel például az átlátszó munkatársát, Hont Andrást, vagy a Mandiner két újságíróját, Szilvay Gergelyt és Veczán Zoltánt”.
Vagyis, mint mondja, „Igyekeztünk széles spektrumú megközelítést alkalmazni, elsősorban a szakmai igényesség kritériumainak és nem valamilyen megrendelőnek megfelelni”, a lényeg, hogy a hallgató lássa meg a lényegi narratívát a politikai marketing és a politikai kommunikáció világában, s azt, hogy hogyan lesz ebből politikai üzenetek sora.
Az oktatók között egyébként ott van a Mathias Corvinus Collegium (MCC) egyik kiemelt területének munkatársa, Kiss-Kozma Georgina, az Ifjúságkutató Intézet kutatásvezetője is. A Pázmány és az MCC kapcsolatáról utóbbi főigazgató-helyettese, Constantinovits Milán kérdésünkre elmondja, az MCC léte is azt a célt szolgálta, hogy a hallgatók a saját szakterületükön túltekintve, gazdasági-politikai és kulturális szempontból is értelmezni tudják a világ jelenségeit; s kiemelten fontos, hogy a magas fokú közéleti tájékozottság, hogy a fiatalok később alakítói legyenek saját közösségüknek. „Ehhez természetesen fontos a politika kommunikációban való jártasság, amit a Pázmány Péter Katolikus Egyetem által tőlünk függetlenül indított képzése is célul tűzött ki” – fogalmaz, hozzáfűzve: Kiss-Kozma Georgina részvétele hozzájárul, hogy a szak jövőbeli hallgatói „a politikai kommunikáció tudományos és gyakorlati aspektusaival is magas színvonalon ismerkedhetnek meg”.
Mint Botos fogalmaz, mint minden képzésnél, itt is fontos kérdés volt a „felvevőpiac”, de ezzel nem lesz gond: a fenti médiumok munkatársaival vagy éppen az MCC-vel való együttműködés is garantálja ezt, emellett „rengeteg olyan, politikai feladatot ellátó testület, szervezet, egyesület, párt és önkormányzat van, ahol professzionális munkatársakra nagy az igény, ahol sokféle módon segítik a döntések előkészítését és kommunikálását”.
A képzésre, amelyre péntek délutánonként és szombat délelőttönként kerül majd sor – hogy munka mellett is lehessen végezni – 15-20 fő közötti hallgatót várnak. A tanszékvezető kifejti, az ideális hallgató a közéleti kérdések iránt érdeklődik, akadnak területek, ahol már szakmailag kellően tájékozott is, van valamiféle előképzettsége akár nemzetközi kapcsolatok, akár politika-, gazdaság- vagy kommunikációtudományi oldalról. S minél sokfélébbek, annál jobb: a vita lehetősége ugyancsak a versenyt, és ezáltal a jobb minőség elérését erősíti – fogalmaz.
A képzés oktatói:
Az elvégzendő tárgyakról és a jelentkezés feltételeiről itt tájékozódhat bővebben.