Miskolcon tett fontos bejelentést Orbán Balázs
A miniszterelnök politikai igazgatója elárulta, újjászületik és új funkciót kap a Korona Szálló.
Az Átlátszótól a Mandinerig és az MCC-ig: Hont Andrással és Szilvay Gergellyel indít politikai marketing és kommunikációs tanácsadó-képzést az egyetem.
Nyitókép forrása: PPKE Facebook / Ferenc Galyasz
***
Úgy látszik, konkurenciát kap a Századvég és a Budapesti Corvinus Egyetem politikai marketing és kommunikációs tanácsadó szakirányú továbbképzése, méghozzá a Pázmány Péter Katolikus Egyetem (PPKE) képzésével. Ráadásul Hont András mellett lapunk több munkatársa is oktatóként segíti majd az egyetem munkáját.
„Lassan elszoktunk a versenytől, és ez nem jó. Mi a Corvinusra soha nem ellenfélként tekintettünk, sok barátom, kollégám dolgozik ott, de
a nemes versengés egészséges dolog: előrevisz”
– fogalmaz lapunk kérdésére Botos Máté habilitált egyetemi docens, a képzésért felelős oktató, a Pázmány Politológia Tanszékének vezetője.
Mint a tanszékvezető rámutat, a felsőoktatásban valóban sokszor az tapasztalható, hogy „nem a való élet tükröződik benne, hanem elsősorban az elméleti képzésre fókuszálnak”; ezzel szemben a politikatudomány, akárcsak a gazdaságtudomány olyan területek,
ahol gyakorlati tudásra van szükség, szakmabeli oktatóktól.
„Sokkal többet tud adni ezen a szinten már az, ha valaki a mindennapi politikai élet ismeretében végez háttérelemzéseket, ír szövegeket vagy akár a tanácsadói feladatok más rétegéből tud becsatlakozni a képzésbe, és átadni a tudását” – mondja.
S mivel ez a hagyományos felsőoktatási képzési struktúrában nehezen lenne megvalósítható, a sokkal rugalmasabb és gyakorlatiasabb szakirányú továbbképzés formájában indul el a Pázmányon az új képzés.
Botos úgy véli, az elvárások a minőség terén magasak, hiszen egy új belépőtől mindig többet várnak; ugyanakkor fontosnak tartja azt is, hogy a képzés a minőség mellett a sokféle szempont bemutatását is szem előtt tartja.
„Így a médiumok részéről is a megfelelő embereket kerestük, a lehetséges szélesebb palettáról. Ezért kértük fel például az átlátszó munkatársát, Hont Andrást, vagy a Mandiner két újságíróját, Szilvay Gergelyt és Veczán Zoltánt”.
Vagyis, mint mondja, „Igyekeztünk széles spektrumú megközelítést alkalmazni, elsősorban a szakmai igényesség kritériumainak és nem valamilyen megrendelőnek megfelelni”, a lényeg, hogy a hallgató lássa meg a lényegi narratívát a politikai marketing és a politikai kommunikáció világában, s azt, hogy hogyan lesz ebből politikai üzenetek sora.
Az oktatók között egyébként ott van a Mathias Corvinus Collegium (MCC) egyik kiemelt területének munkatársa, Kiss-Kozma Georgina, az Ifjúságkutató Intézet kutatásvezetője is. A Pázmány és az MCC kapcsolatáról utóbbi főigazgató-helyettese, Constantinovits Milán kérdésünkre elmondja, az MCC léte is azt a célt szolgálta, hogy a hallgatók a saját szakterületükön túltekintve, gazdasági-politikai és kulturális szempontból is értelmezni tudják a világ jelenségeit; s kiemelten fontos, hogy a magas fokú közéleti tájékozottság, hogy a fiatalok később alakítói legyenek saját közösségüknek. „Ehhez természetesen fontos a politika kommunikációban való jártasság, amit a Pázmány Péter Katolikus Egyetem által tőlünk függetlenül indított képzése is célul tűzött ki” – fogalmaz, hozzáfűzve: Kiss-Kozma Georgina részvétele hozzájárul, hogy a szak jövőbeli hallgatói „a politikai kommunikáció tudományos és gyakorlati aspektusaival is magas színvonalon ismerkedhetnek meg”.
Mint Botos fogalmaz, mint minden képzésnél, itt is fontos kérdés volt a „felvevőpiac”, de ezzel nem lesz gond: a fenti médiumok munkatársaival vagy éppen az MCC-vel való együttműködés is garantálja ezt, emellett „rengeteg olyan, politikai feladatot ellátó testület, szervezet, egyesület, párt és önkormányzat van, ahol professzionális munkatársakra nagy az igény, ahol sokféle módon segítik a döntések előkészítését és kommunikálását”.
A képzésre, amelyre péntek délutánonként és szombat délelőttönként kerül majd sor – hogy munka mellett is lehessen végezni – 15-20 fő közötti hallgatót várnak. A tanszékvezető kifejti, az ideális hallgató a közéleti kérdések iránt érdeklődik, akadnak területek, ahol már szakmailag kellően tájékozott is, van valamiféle előképzettsége akár nemzetközi kapcsolatok, akár politika-, gazdaság- vagy kommunikációtudományi oldalról. S minél sokfélébbek, annál jobb: a vita lehetősége ugyancsak a versenyt, és ezáltal a jobb minőség elérését erősíti – fogalmaz.
A képzés oktatói:
Az elvégzendő tárgyakról és a jelentkezés feltételeiről itt tájékozódhat bővebben.