Botos úgy véli, az elvárások a minőség terén magasak, hiszen egy új belépőtől mindig többet várnak; ugyanakkor fontosnak tartja azt is, hogy a képzés a minőség mellett a sokféle szempont bemutatását is szem előtt tartja.
„Így a médiumok részéről is a megfelelő embereket kerestük, a lehetséges szélesebb palettáról. Ezért kértük fel például az átlátszó munkatársát, Hont Andrást, vagy a Mandiner két újságíróját, Szilvay Gergelyt és Veczán Zoltánt”.
Vagyis, mint mondja, „Igyekeztünk széles spektrumú megközelítést alkalmazni, elsősorban a szakmai igényesség kritériumainak és nem valamilyen megrendelőnek megfelelni”, a lényeg, hogy a hallgató lássa meg a lényegi narratívát a politikai marketing és a politikai kommunikáció világában, s azt, hogy hogyan lesz ebből politikai üzenetek sora.
Az oktatók között egyébként ott van a Mathias Corvinus Collegium (MCC) egyik kiemelt területének munkatársa, Kiss-Kozma Georgina, az Ifjúságkutató Intézet kutatásvezetője is. A Pázmány és az MCC kapcsolatáról utóbbi főigazgató-helyettese, Constantinovits Milán kérdésünkre elmondja, az MCC léte is azt a célt szolgálta, hogy a hallgatók a saját szakterületükön túltekintve, gazdasági-politikai és kulturális szempontból is értelmezni tudják a világ jelenségeit; s kiemelten fontos, hogy a magas fokú közéleti tájékozottság, hogy a fiatalok később alakítói legyenek saját közösségüknek. „Ehhez természetesen fontos a politika kommunikációban való jártasság, amit a Pázmány Péter Katolikus Egyetem által tőlünk függetlenül indított képzése is célul tűzött ki” – fogalmaz, hozzáfűzve: Kiss-Kozma Georgina részvétele hozzájárul, hogy a szak jövőbeli hallgatói „a politikai kommunikáció tudományos és gyakorlati aspektusaival is magas színvonalon ismerkedhetnek meg”.
Mint Botos fogalmaz, mint minden képzésnél, itt is fontos kérdés volt a „felvevőpiac”, de ezzel nem lesz gond: a fenti médiumok munkatársaival vagy éppen az MCC-vel való együttműködés is garantálja ezt, emellett „rengeteg olyan, politikai feladatot ellátó testület, szervezet, egyesület, párt és önkormányzat van, ahol professzionális munkatársakra nagy az igény, ahol sokféle módon segítik a döntések előkészítését és kommunikálását”.