mert egy pillanat alatt feljön egy értesítés a készüléken, ami eltereli a gyerekek figyelmét, és mert a játékok valószínűleg csábítóbbak, mint hogy még az olvasás is egy apró digitális képernyőn történjen.
De azon kívül, hogy a figyelmüket ezzel elősegítjük, olyan online bántalmazástól is megvédjük őket, amelyekre korábban lehetőség sem volt. A kép- vagy videófelvételek, amelyek nyilvánosságra hozásával egymást megalázzák, sajnos egyre gyakoribb esetek, amelyek kezelésében az egyik legfontosabb lépés, hogy ennek a lehetőségét is kizárjuk.
És bár a telefont és az internetet lehetne jól is hasznosítani, az ellenőrizés nélküli használat során a gyermek – nagy valószínűséggel merem állítani – nem a tananyagot kiegészítő olvasmányokat, vagy az érdeklődése szerinti könyveket olvassa ahelyett, hogy a kémia kísérletre figyelne, hanem a TikTokon jelenlevő néhány másodperces videókat pörgeti, ahol a woke influenszerek és őrült amerikai youtuberek kellemetlenkedésével találkozik. Így ahelyett, hogy például alapvető természettudományos ismereteket szerezne (amiről divat azt gondolni, hogy nincs rá szükség), vagy egy értelmes felnőtt gondolatait hallgatná,
még kártékony tartalmakat is néz a telefonján, hogy pótolja a folyamatos impulzusokat, amelyek a nap többi részében érik.
Az állandó telefonon csüngés pedig számos idegrendszeri problémát is okoz, ahogy azt nagyszámú tanulmány is bizonyítja már, de ami ugyanilyen fontos, főleg a járvány miatt iskolából kimaradt generáció számára: a társas kapcsolatok megromlása. A közösen eltöltött idő, a tanórák közötti szünetek, a kirándulások, a délutáni foglalkozások vagy egy-egy projektmunka lehetőség a szociális készségek fejlesztésére, gyakorlására, a barátságok kiépítésére, a konfliktusokkal való megküzdés gyakorlására - tehát amire az életben mindig szükség lesz. A képernyőfüggőség elveszi ezt a kapcsolódási lehetőséget a gyermekektől. Amennyiben az iskola intézményétől a nevelést is elvárjuk, úgy szükséges az alapvető emberi készségek, kompetenciák elsajátítása, így legalább az oktatással töltött időben szükséges, hogy a képernyőidő szabályozva legyen.