Máris megvan a megoldás: így kerülhető ki az ukrán olajstop!

2024. július 27. 09:17

Szakértő mutatott rá hazánk nagy lehetőségére.

2024. július 27. 09:17
Barátság kőolajvezeték

Fotó: MTI/Máthé Zoltán

Mint ismert, miután Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter egyeztetett orosz kollégájával, Szergej Lavrovval New Yorkban, elárulta, hogy a találkozón szó volt az ukrajnai háborúról és a kétoldalú együttműködés kérdéseiről is.

Ezt is ajánljuk a témában

A miniszter kitért hazánk földgáz- és kőolajellátásának témájára is, rámutatva, hogy előbbi téren nincs semmi probléma továbbra sem, utóbbi esetében azonban jelenleg a Lukoil nem szállít Magyarországra Ukrajnán keresztül, de keresik a jogi megoldást a tranzit újraindítása érdekében.

„A Lukoil szállításának leállítása az ukránok részéről alapvetően egy egyoldalú, durva és barátságtalan lépés volt, különösen annak tekintetében, hogy Magyarország és Szlovákia humanitárius segítséget is adtak Ukrajnának, befogadták az ukrán állampolgárokat és rendszeresen kiállnak a tűzszünet, illetve a béke mellett”emelte ki a Magyar Nemzetnek Cseh Tamás Zoltán, az Alapjogokért Központ energetikai tanácsadója, aki hozzátette:

Az embargót meg lehet kerülni olyan formán, hogy a magyar fél nem a magyar–ukrán határon hanem már a fehérorosz–ukrán határon átveszi ezeket a szállítmányokat.

Cseh Tamás Zoltán hangsúlyozta, hazánk ellátása az ukrán lépés ellenére sem fenyegetett rövid távon, Magyarországnak ugyanis nagy olajtartalékai vannak.

Gulyás Gergely szerint Ukrajna a kőolajszállítás leállításával zsarolja Magyarországot és Szlovákiát, azt a két országot, amelyek következetesen kiállnak a béke mellett.

Ezt is ajánljuk a témában

 

Összesen 121 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
valaki-954
2024. július 30. 07:39
Elképesztő butaság azzal érvelni, hogy Magyarország nem akarja visszazsarolni Ukrajmát. Egyszerű és kézenfekvő, elfogadott megoldás a nemzetközi kapcsolatokban a kölcsönösség elve. Ha Magyarország a kölcsönösség elve alapján leállítja az Ukrajna felé irányuló villamos energia szállítást, akkor Ukrajna azonnal észbekapna. Azonnal megnyílnának azok az elzárt csapok. Vagy Ukrajna képes és megtámadna egy NATO tragországot?
baby-12
2024. július 27. 23:36
Az ukrán nagykövet szerint esélytelen a tűzszünet Ukrajnában,mert „Sok ország felvetette a tűzszünet ötletét, de senki sem gondolkodik azon, hogy ez mit jelent. Az ukrán terület mintegy 25%-a orosz ellenőrzés alatt maradna” Az a bizonyos 25% - inkább biztos 30 % !!!
krisz09
2024. július 27. 18:40
Ha a lakossági fogyasztást önként csökkentenénk átmenetileg? Ha csak akkor ülnénk (benzines, dízel) autóba, amikor tényleg mindenképp szükséges? Nem csak egy csomó pénzt spórolnának az emberek, hanem megmutathatnánk, hogy nem vagyunk zsarolhatók. Plusz környezetvédelem egycsapásra, hm? El lehetne indítani, mint egy mozgalmat, mint a flesmobokat vagy tudomisén, vannak ennek nagyágyúi, akik tudják, hogy kell felépíteni egy ilyet. Ez legalább értelmes cél lenne, ha sok baromságra tudnak mozgósítani pl. videókkal, akkor erre is lehetne. A megspórolt pénzt önkéntes alapon akár valami nemes célra el is lehetne adományozni. Tudom, amerikaszagú, hülyeség, nem fog menni, blablabla.
Kétes
2024. július 27. 14:11
Pánikra semmi ok. Technikailag megoldható vasúton és/vagy folyami hajókkal történő szállítás útjain a nyersolaj pótlása vagy a késztermék importja. (Nyilván utóbbi nem érdeke a MOL-nak, bár ki tudja!) Nyilván nem optimális megoldás, de nem lehetetlen (ismerve a nyersolaj mennyiségét ami a magyar finomítókban használnak fel. Kiszámoltam. Napi két jó hosszú tehervagonnyi mennyiséget kell beszállítani. Nyilván uráli tipusú nmerolajból, mert arra van kiépítve a finomító. Hasonlóan nem jelent ellátási problémát, ha finomított termékeket vásárolunk. A pénzügyi vonatkozásait nem ismerem. Azt ki kell számolni. Én csak az ellátás biztosításának oldaláról mondom mindezt.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!