Nyitókép: Nyitókép: AXEL HEIMKEN / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP
A történelem azt tanítja, hogy egy civilizáció először belülről bomlik meg, és csak utána győzi le valamilyen külső erő.
A kifordított liberalizmus
Ó, a klasszikus liberalizmus! A tolerancia méhében született, a szabadság szeretete mozgatta, és vallotta a különböző vélemények egyenjogúságát. Valaha jobbá tette életünket, mára azonban kétségbeejtő relativizmusba, bizonytalan individualizmusba és szélsőséges hedonizmusba fulladt, szabadságvágya elszabadult, határok nélküli antropológiai forradalmat hirdetett – elárulta múltját.
Ma már – marxista logika szerint – semmit nem tolerál, így felesleges és kilátástalan álvitákat provokál a genderideológiáról, a drogliberalizációról, az abortuszról, vagy a multikulturális társadalom „hasznáról”.
A tömeges migrációval együtt megérkezett az erőszakosan terjeszkedő iszlám, ami inkompatibilis a nyugati demokráciával.
Ezért sem tudnak integrálódni az Európában élő bevándorlók, és ezért sem igényli a saját hazájában élő iszlám lakosság az egyénhez köthető abszolutizált szabadságot. Globálisan terjeszteni nem lehet a liberalizmust, csak rákényszeríteni másokra, de ebből mindenhol erőszak születik – ez az elmúlt húsz év integrációs kísérleteinek és demokráciaexport-próbálkozásainak drámai tanulsága.
A liberalizmus terjesztése zsákutcának bizonyult
A XIX. századi liberális John Stuart Mill állítja, hogy minél nagyobb szabadságot biztosítunk az egyénnek, annál nagyobb boldogság lesz osztályrésze. Ezt értelmezik újra szélsőséges módon a ma élő liberális politikusok, amikor minden hagyományos határt el akarnak bontani az egyén szabadsága elől. A férfi és a nő, illetve a felnőtt és a gyermek közti választóvonalakat, ahogy a család és a nemzet közösségének határvonalait. És ezt szeretné a Nyugat valamiféle morális csomagolásban exportálni szerte a világba.
Az Egyesült Államok és nyugati szövetségesei Istent játszanak, amikor meg akarják mondani, mi a kizárólagos jó.
Ezért a jóért bombáznak szerte a világon. Magyarázatukról Periklész halotti beszéde juthat eszünkbe. Athén demokráciájának védelméről és az egész görögség számára példaértékű szabadságról és egyenlőségről szól igen ékesen – miközben a hódító (!) seregük áldozatait gyászolja. Ugyanúgy, akár Bush (nem annyira ékesen) az iraki háború alatt, majd a Nobel-békedíjas (!) Obama az arab tavasz idején, és most Biden az orosz–ukrán háború esetében.