Csakhogy nem vágnak ki attól kevesebb fát, hogy alacsonyabb az eladási szám, mivel a papírfelhasználás legnagyobb piaca nem a könyv-, hanem a csomagolóipar – hívja fel a figyelmet a cikk. A papírárak növekedését éppen az okozta, hogy a pandémia alatt – az online rendelések miatt – a gyárak nagy része csomagolóanyag-gyártásra állt át
Ráadásul kutatók kiderítették, hogy a kézzelfogható könyvek a szem mellett a szaglásra és a tapintásra is hatnak, ami az agyban több ingert kapcsol a történethez, így segítve annak könnyebb visszaidézését.
Ez sikerélményt generál, ami újabb könyvek olvasására buzdít.
De Magyarországon az infláció és az árfolyamváltozás hatása is jelentős a könyvpiacon, így a szereplők egyetértenek, hogy nehéz kiadóként boldogulni.
Fekete Judit, az Animus és Central Kiadó korábbi marketingmenedzsere a lapnak elmondta: az olvasók köre sem bővül, tehát ugyanazt a tortát próbálják egyre többfelé osztani, mivel egyre több kiadó egyre több címet jelentet meg, és egyre több író fordul magánkiadáshoz.