hogy igazságtalanságokat orvosoljon, hanem hogy új társadalmi rendet hozzon létre valamilyen »politikai erkölcsiség« szellemében, ahogy Dworkin értelmezi az amerikai alkotmányt. Az ő szemében a törvény nem jogok, kötelességek és eljárásrendek összefoglalása, amelyek implicite érvényesülnek a precedensjogi rendszerben is, hanem az új, liberális társadalom váza. A radikális törvényhozót semmi sem gátolja meg abban, hogy olyan jogszabályokat alkosson, amelyek sértik az igazságosság elvét, például előjogokat adnak egyeseknek, mások javait elkobozzák, valaki jogait személyes vagy politikai célokból egyszerűen megvonják. Ennek egyik jele, amikor a jog céljaként és az eljárás fő szabályozó elveként a »társadalmi igazságosságot« kezdik el a természetes igazságérzet helyett emlegetni.«
A jog mint az új társadalmi rend létrehozásának eszköze – ez történik most Nyugaton, és ezt kell demokráciának nevezni. Ezt is.
A háttérben pedig itt is megtaláljuk a sátán követét, a vén gazembert, a »nyitott társadalom« megszállottját, a liberális Hitlert, az antitradicionalista Sztálint, Sorost, aki fölöttébb jelentős összegeket áldoz bírák és ügyészek »érzékenyítésére«
– értsd: képezd ki őket arra, hogy a jogot az új társadalmi rend létrehozására használják, ennek okán például bizonyos, mostantól privilegizált társadalmi csoportokra – migránsok, homoszexuálisok és egyéb LMBTQ akárkik, feketék stb. – más törvények vonatkozzanak, kapjanak előjogokat, s ha bűnt követnek el, akkor se kapják azt a büntetést ezentúl, amit más, nem privilegizált társadalmi csoportok – fehérek, keresztények, heteroszexuálisok stb. – kapnának.”