Páratlan bejelentést tett a kormány: 2025-ben nagyon jól járnak a magyarok!
Az Országgyűlésnek benyújtott 2025. évi költségvetés kiemelt tétele továbbra is a családok támogatása
A nemzetgazdasági miniszter a legnagyobb gyártók képviselőivel egyeztetett.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán
Nagy Márton, a nemzetgazdasági miniszter szerdán a használt elektromos autók piacának szabályozásáról, az akkumulátorok feldolgozásáról és a járművek élettartamának növeléséről tárgyalt az SK ON Hungary és a CATL Debrecen képviselőivel – adta hírül a vg.hu.
A zöldenergia, az elektromos autózás jelenti a jövőt, amely a zöld, körforgásos gazdaság egyik húzóágazata és elképzelhetetlen versenyképes akkumulátoripar nélkül”
– mondta Nagy Márton az egyeztetésen.
„Magyarország időben lépett ezen a területen és biztosította helyét a zöld átállás nyertesei között. Hazánk ugyanis találkozási pontot képez a nyugati és keleti tőke, illetve technológiák között, összekapcsolva a csúcsminőségű német autógyártást a legfejlettebb kínai és koreai akkumulátorgyártással, miközben a kínai BYD elektromos autógyártó is – Európában elsőként – hazánkban létesít gyárat” – emelte ki a miniszter.
Hangsúlyozta továbbá, hogy az akkumulátorok piaci értékének meghatározása, az elektromos autók élettartamának növelése és az akkumulátorok újrahasznosítása a legfőbb kihívások közé tartoznak. Hozzátette, hogy az akkumulátorfeldolgozás jelenleg hiányzó iparág Magyarországon, ezért az elektromos autózás térnyerésének felgyorsítása érdekében szükséges felmérni, hogy abban a hazai akkumulátoripari szereplők milyen módon tudnak közreműködni.