Káosz és zűrzavar Budapesten: kiderült, miért adta meg magát a 2-es metró
A BKK munkatársai profin jártak el, így mindenki biztonságosan kijutott.
A kerület fideszes képviselője válaszokat vár a DK-s László Imrétől.
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Róka Dániel
Junghausz Rajmund újbuda fideszes önkormányzati képviselője 55 oldalas kimutatást tett közzé Facebook-oldalán, miután a feltett kérdéseire se a kerület alpolgármesterei, se a DK-s polgármester, László Imre nem válaszoltak. Korábbi „Budira is taxival járnak Újbuda alpolgármesterei” címmel tett közzétett levele nem érte el a kívánt eredményt, ezért folyamodott ehhez a módszerhez. „Érdekes következtetéseket lehet levonni az induló és érkezési helyszínekből és ezek időpontjaiból. Jó bogarászást kívánok mindenkinek!” – írta a képviselő.
A kimutatás szerint az elmúlt néhány évben az alpolgármesterek által taxira költött összeg meghaladta a 3 200 000 Ft-ot.
A kimutatáson jelenleg még nincs feltüntetve, hogy kik vették igénybe ezeket a szolgáltatásokat. Junghausz kérdései a következőek:
„Mi a városvezetőkre és a munkatársaikra a taxihasználatra vonatkozó policy?
Miért nem a költségtérítésükből fizették a taxizások költségét az alpolgármesterek?
Mi indokolja a hétköznap 18 óra utáni és reggel 8 óra közötti, valamint a hétvégi utakat?
Mi indokolja azon utak elszámolásának, amelyek induló és célállomása sem a kerületben volt?
Mi indokolja, hogy nem a saját, vagy a hivatal autóit, esetleg tömegközlekedést használtak ezen utak esetében az alpolgármesterek és munkatársaik?
Miért a taxihasználatot tartja a városvezetés a leggazdaságosabb utazási módnak?
Újbuda Önkormányzata által kihirdetett klímaveszéhelyzet szempontból ez a legzöldebb megoldás?
A taxis elszámolt utak mindegyike a polgármester úr engedélyével történt?
Mindegyik elszámolt taxis utazás önkormányzati közérdekből valósult meg?”