Szorult helyzetbe került Juhász Péter
A baloldali politikusnak már csak néhány napja maradt, hogy begyűjtsön 41 érvényes aláírást.
Kiderült, hogy az ellenzéki polgármesterjelöltnél is jelen van a baloldali kampányok visszatérő szereplője, a Datadat-csoport.
Nyitókép: Juhász Péter Facebook-oldala
Ahogy arról a Mandiner is beszámolt, Juhász Péter, az egykori Együtt nevű párt elnöke nyerte a belvárosi előválasztást, így ő lesz a fideszes Szentgyörgyvölgyi Péter ellenzéki kihívója a júniusi önkormányzati választáson.
Ugyanakkor május 3-án, pénteken Juhász még nem érte el a jelöléshez szükséges 300 érvényes aláírást, mivel a leadott 304-ből 45 érvénytelen volt a Helyi Választási Bizottság közlése szerint.
Ezt is ajánljuk a témában
A baloldali politikusnak már csak néhány napja maradt, hogy begyűjtsön 41 érvényes aláírást.
Azóta a baloldali politikus a közösségi oldalán közölte, hogy „minden tévhírrel szemben, rendben, normális határidőre minden jelöltem és én is becsekkoltam. A csapatom minden tagja egyéni képviselőjelölt az 5. kerületben,
én pedig polgármesterjelölt vagyok.
A kampány csak most indul!” – zárta a posztot.
Az ellenzéki polgármesterjelölt hivatalos oldalán a bemutatkozója, a programja és a képviselőjelöltjeinek portfóliója mellett aktívak azok a fülek is, amelyeken adományozni lehet vagy jelentkezni lehet aktivistának.
Azonban érdemes alaposabban szemügyre venni az oldal adatvédelmi tájékoztatóját. Abból ugyanis kiderül, hogy a személyes adatok megismerésére jogosultak köre, az adatkezelés címzettjei között a Datadat OÜ-t; az Action Network-öt; a Stripe Payments Europe Ltd-t.; az Estratos Digital GmbH-t; valamint a Segment; Hertza LLC-t találjuk.
Az Estratos neve ismerősen csenghet olvasóinknak, hiszen az Estratos Digital GmbH – korábbi nevén Datadat GmbH – egy bécsi székhellyel alapított digitális ügynökség, amely főleg a progresszív politikai mozgalmak segítésére koncentrál. Ügyvezetője pedig nem más, mint a Bajnai Gordon kormányának volt titokminisztere, a Datadat-cégcsoport vezető figurája, Ficsor Ádám.
Ezt is ajánljuk a témában
A 20K22 önkénteseit az előző választáson zavarkeltéssel is megbízhatták a szavazatszámlálás mellett.
Mint korábban megírtuk, az Ausztriában bejegyzett céghez érkezett az Amerikából küldött guruló dollárok jelentős része. A Datadat GmbH-t bízta ugyanis meg Márki-Zay Péter Mindenki Magyarországa Mozgalma a baloldal kultúraváltónak titulált kampányának lebonyolításával.
Emlékezetes, a bécsi székhelyű cég nem kevesebb, mint 1,4 milliárd forintot zsebelt be az ellenzék miniszterelnök-jelöltjének mozgalmától.
A cég neve legutóbb akkor kapott nagyobb publicitást, mikor fény derült arra, hogy Magyar Péter oldalának adatkezeléséért is ők felelnek többek között.
Magyarék a datadatos szálat előbb tagadták, majd eltávolították szervezetük honlapjáról.
A történtek miatt a Szuverenitásvédelmi Hivatal vizsgálatot indított, ugyanis külföldi finanszírozást gyanítanak Magyar Péter mögött.
Ezt is ajánljuk a témában
A volt baloldali miniszterelnök köre azzal próbálta elrejteni a szerepét, hogy átnevezték osztrák leányvállalatukat.
A Bajnai Gordon nevével fémjelzett Datadat a baloldali kampányok visszatérő szereplője. Első nagyobb dobásuk a Gyurcsány Ferenc Facebook-oldalán található chatbot kifejlesztése volt. A 2019-es önkormányzati választások óta pedig egyre fontosabb szerep hárul rájuk. A 2022-es országgyűlési választások előtt az egyesült baloldal digitális kampányáért voltak felelősek. A Datadat a két választás között és azóta is segít több pártnak és baloldalhoz köthető szervezetnek a különböző petíciók körüli munkában. A Datadat-cégcsoport volt a legnagyobb haszonélvezője a guruló dollároknak, közvetetten és közvetlenül több mint 1,8 milliárd forintnyi dollárt zsebeltek be, és lényegében a teljes baloldal kampányát ők bonyolították le.