Sárospataki hátsó ajtó: Magyar Péter megúszta a sajtó kérdéseit és a tüntetők haragját! (VIDEÓ)
Rutinosan menekül a Tisza-vezér.
A volt baloldali miniszterelnök köre azzal próbálta elrejteni a szerepét, hogy átnevezték osztrák leányvállalatukat.
Nyitókép: saját montázs / Wikipédia és Magyar Péter Facebook-oldala
Alig több, mint két hónap telt el Magyar Péter közéletben való felbukkanása óta, ám a baloldal új reménysége mögött máris megjelent a Bajnai Gordon nevével fémjelzett datadatos csapat. Mindez Magyarék oldalának adatvédelmi tájékoztatójából derült ki. A volt baloldali miniszterelnök köre azzal próbálta elrejteni a szerepét, hogy átnevezték osztrák leányvállalatukat – írja a Magyar Nemzet.
A portál rávilágít: a baloldali messiások mögött rendre feltűnnek a Datadat Professional Kft.-hez kapcsolódó figurák.
Ismert: a nemzetközi cégcsoport magyarországi vállalkozása Gyurcsány Ferenc korábbi tanácsadójának, Dessewffy Tibornak, valamint Bajnai Gordon volt miniszterelnöknek, Szigetvári Viktor korábbi államtitkárnak és Ficsor Ádám korábbi titokminiszternek az érdekeltségébe tartozik.
2024. február 29-én regisztrálták a talpramagyarok.hu oldalt, amely a közösség és az egyesület bemutatását szolgálja. A Datadat-kör pedig rögtön feltűnik a weboldal adatkezelési tájékoztatójában, ahol két hozzájuk köthető entitás is említésre kerül. Az Estratos Digital GmbH egy bécsi székhellyel alapított digitális ügynökség, amely főleg a progresszív politikai mozgalmak segítésére koncentrál. Ügyvezetője a Bajnai Gordon kormányának volt titokminisztere, a Datadat-cégcsoport vezető figurája, Ficsor Ádám.
„A cégadatokból kiderül, hogy a Magyar Péter közösségének honlapján megjelenő vállalat lényegében nem más, mint a Datadat-cégcsoport korábbi osztrák leányvállalata, a Datadat GmbH,
amelyet nemes egyszerűséggel átneveztek Ficsor Ádámék”
– írja a portál. Hozzáteszik: A cég tulajdonosi köre nem változott, az ügyvezető továbbra is az egykori baloldali titkosszolgálati miniszter, és az Estratos Digital székhelye is megegyezik a jogelőd Datadat GmbH címével.
A Magyar Nemzet emlékeztet: ehhez az Ausztriában bejegyzett céghez érkezett az Amerikából küldött guruló dollárok jelentős része. A Datadat GmbH-t bízta ugyanis meg Márki-Zay Péter Mindenki Magyarországa Mozgalma a baloldal kultúraváltónak titulált kampányának lebonyolításával.
A bécsi székhelyű cég nem kevesebb, mint 1,4 milliárd forintot zsebelt be az ellenzék miniszterelnök-jelöltjének mozgalmától.
A portál arra is rávilágít, hogy a Magyar Péterék weboldalának adatvédelmi tájékoztatójában feltűnő másik entitás a Lundadonate.org, vagy röviden Lunda, amely egy adománygyűjtő platform. Ezt a terméket a Datadat fejlesztette és egy összetett, számos funkcióval rendelkező eszközt biztosít az adománygyűjtők részére.
„A web.archive.org internetes oldalak archiválásával foglalkozó portál adatai szerint 2023 májusában még az szerepelt a lundadonate.org »Rólunk« menüpontjában,
hogy anyavállalatuk a Datadat, amely »egy politikai tanácsadó és technológiai cég, ami világszerte progresszív ügyekkel és politikai jelöltekkel dolgozik együtt«.
Mindez valamikor 2023 májusa és szeptembere között változott meg, és került ki a ma is olvasható szöveg, amely szerint a Lunda anyacége az Estratos Digital lett” – magyarázza a lap.
A Lunda főként a nemzetközi politika színterén aktív: a felület testreszabható annak érdekében, hogy minden nyelven, fizetési rendszerben működőképes legyen. A honlap „Gyakran Ismételt Kérdések” menüpontjában is felvállalják a közösséget az Action Networkkel,
amelyet adománygyűjtésre használ Joe Biden kampánystábja, és liberális amerikai Demokrata Párt.
Tudta?
A Bajnai Gordon nevével fémjelzett Datadat a baloldali kampányok visszatérő szereplője. Első nagyobb dobásuk a Gyurcsány Ferenc Facebook-oldalán található chatbot kifejlesztése volt. A 2019-es önkormányzati választások óta pedig egyre fontosabb szerep hárul rájuk. A 2022-es országgyűlési választások előtt az egyesült baloldal digitális kampányáért voltak felelősek. A Datadat a két választás között és azóta is segít több pártnak és baloldalhoz köthető szervezetnek a különböző petíciók körüli munkában. A Datadat-cégcsoport volt a legnagyobb haszonélvezője a guruló dollároknak, közvetetten és közvetlenül több mint 1,8 milliárd forintnyi dollárt zsebeltek be, és lényegében a teljes baloldal kampányát ők bonyolították le.
FRISSÍTÉS!
Cikkünk megjelenését követően a Telex közölte:
Szigetvári Viktor közleményben utasította vissza a Magyar Nemzet állításait.”
Mint a lap tájékoztatott, Szigetvári szerint „szemben a Magyar Nemzet ma megjelent hazug állításával, sem a Datadat Professional Kft., sem a korábbi Datadat GmbH jogutódja nem áll üzleti kapcsolatban sem Magyar Péterrel, sem pedig más, hozzá kapcsolható párttal vagy egyesülettel. Minden más ezzel ellentétes állítás hazugság. Társaságainkat a propagandasajtó nem kereste ezen téves információ közlése előtt.”