Nyomozás indult a pécsi polgármester és alpolgármester ellen
Az alpolgármester 40 millió forintnyi közpénzt vett fel törvénytelenül.
Péterffy Attila úgy reklámozta az Egyenes Beszédben a Pécs-Pogány Repülőtér életre keltését, hogy egyszer sem említette meg a többségi tulajdonost, az államot. Hoppál Péter, a város kormánypárti országgyűlési képviselője a Mandinernek azt nyilatkozta: a kormány nélkül már rég lakat került volna a reptérre.
Nyitókép: ATV/YouTube
Tizennyolc év után ismét közlekednek menetrend szerinti repülőjáratok Pécsről, egy máltai légitársaság indít gépeket három városba – többek között ezzel kapcsolatban hívták meg Pécs polgármesterét, Péterffy Attilát az ATV Egyenes Beszéd című műsorába, ahol a baloldali városvezető azt hangoztatta: a reptér fejlődésének alapja az volt, hogy a két település (Pécs és Pogány), melynek határán a légikikötő áll, felfüggesztette az addigi pereskedését és stratégiai egyezséget kötött. Péterffy emellett még Toller László korábbi szocialista polgármester szerepét emlegette a friss sikerrel kapcsolatban.
Ezt is ajánljuk a témában
Az alpolgármester 40 millió forintnyi közpénzt vett fel törvénytelenül.
Talán csak véletlen, de az önkormányzati választások kampányának küszöbén Pécs baloldali polgármestere nem érezte szükségesnek, hogy megemlékezzen arról, az állam nemrégiben megvásárolta az azelőtt hosszú évek óta szinte üresen álló és kihasználatlan reptér többségi tulajdonrészét.
„A Pécs-Pogány Repülőtér sajnos az elmúlt másfél évtizedben tetszhalott állapotban vegetált. Ezért
az elmúlt négy-öt évben Őri Lászlóval, a vármegyei közgyűlés elnökével karöltve többször tárgyaltunk kormánnyal annak érdekében, hogy egy regionális vezető repülőtérré alakulhasson a pécsi légikikötő” – nyilatkozta a Mandinernek Hoppál Péter, Pécs kormánypárti országgyűlési képviselője.
„Több éves munkánk gyümölcse lett, hogy a kormány döntött arról – és ez tavaly meg is valósult –, hogy a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő megvásárolta a többségi tulajdont az önkormányzatoktól, és így végre biztosítva van a Pécs-Pogány Repülőtér stabil működése és fejlődése” – tette hozzá.
Hoppál megjegyezte, most már arra is jó esély van, hogy a jövőben a paksi beruházás kiszolgálására alkalmas repteret fejlesszenek Pécs és Pogány határában.
A magyar kormány egyébként tavaly nyáron határozatot hozott a regionális repterek fejlesztéséről. Az Orbán Viktor miniszterelnök által aláírt dokumentumban az áll:
a Pécs–Pogány Repülőtér, a Győr–Pér Repülőtér, a Hévíz–Balaton Nemzetközi Repülőtér és a Békéscsaba Repülőtér, valamint a Debrecen Nemzetközi Repülőtér fejlesztése nemzetstratégiai cél.
Mindezt megelőzően ráadásul a pécsi repteret működtető kft. már 2022-ben több mint 135 millió forint támogatást kapott a Miniszterelnökségtől.
Hoppál Péter lapunknak nyilatkozva arra is reagált, hogy Péterffy Attila ATV-s jelenése alatt meg sem említette a többségi tulajdonos állam szerepét a reptér fejlesztésében.
„Péterffy Attila polgármester rendszeresen elhallgatja a Pécs városának nyújtott kormányzati segítségeket” – mondta az országgyűlési képviselő.
Hoppál rámutatott,
ugyanez történt, amikor a koronavírus járvány alatt Pécs százszázalékos kompenzációt kapott a kormánytól a kiesett iparűzési adó után, a baloldlai városvezetés mégis azt kommunikálta, hogy a kormány pénzt vesz el az önkormányzattól.
Hozzátette: „A városvezetés semmit nem tett az elmúlt néhány évben a pécsi reptér fejlesztéséért. Egyébként a kormánnyal folytatott tárgyalásainkon sem ült ott sem Péterffy Attila, sem pedig Mellár Tamás, a város baloldali országgyűlési képviselője”.
Hoppál Péter aláhúzta:
Ha nincs a kormány segítsége, ha nincs az állami tulajdonba vétel, akkor ma már a Pécs-Pogány Repülőtéren lánc lenne és lakat”.
A Bama.hu-n olvasható visszatekintés szerint a Pécs-Pogányi Repülőteret 2006-ban nyitották meg az utasok számára (ekkor indult az első menetrend szerinti járat, amelyet már abban az évben meg is szüntettek), de az 1500 méter hosszú futópályát már 2003-ban átadták. Mindkét dátum a szocialista pécsi városvezetés, és a szintén szocialista országlás idejére esik.
Végül sokak szerint azért nem koronázta siker a projektet, mert már a tervező asztalon sok hibát vétettek, amelyeket utólag sok pénzbe került volna kikalapálni, ezt pedig csak egy komoly befektető engedhette volna meg magának. Ezért is kellett lobbizni a kormánynál annak érdekében, hogy az állam vegye át a repteret.