Karácsony Gergelyéket nem érdeklik a kátyúk, a kerületekkel végeztetik el a munkát

2024. március 11. 17:59

Nevetséges összeget költ a főváros útfelújításra.

2024. március 11. 17:59

Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

***

A következő hetekben két olyan forgalmas út is megújul Budapesten, amelyek hiába vannak a főváros kezelésében, annyira leromlott az állapotuk, hogy a kerületek nem tudtak tovább várni a fővárosra, ezért úgy döntöttek, inkább saját költségen hozzák rendbe – írta a Világgazdaság. 

A portál szerint ez már nem az első ilyen eset, miközben a Karácsony Gergely vezette főváros évek óta

egyre nevetségesebb összegeket költ útfelújításra.

Szaniszló Sándor, a DK 18. kerületi polgármestere a Nagykőrösi út március 8-án kezdődő felújításával kapcsolatban a hétvégén azt mondta: „a felújítás nem a mi feladatunk lenne. A Nagykőrösi utat a főváros kezeli, nem mi (…) nem várunk tovább senkire”.

A Világgazdaság felidézte, hogy tavaly a  a 18. kerület az Üllői út, a 2. kerület pedig a Szilágyi Erzsébet fasor renoválásába kezdett bele, miután mindkét önkormányzat megunta a városháza évek óta tartó ígérgetéseit. 

Utóbbi különösen érdekes, hiszen az Üllői út felújítását Karácsony Gergely főpolgármester már a 2022-es választási kampány alatt is megígérte. A portál azt is hozzátette, hogy idén megdőlt a negatív rekord, hiszen a 2024-es fővárosi költségvetésben még az 1 milliárdot sem éri el az az összeg, amelyet útfelújításra szánnak. Hozzátették ez a

huszada a Tarlós István alatt elköltött összegnek.

A Budapest Közút számításai szerint az általa üzemeltetetett 12,7 millió négyzetméter útpályának 50 százaléka (6,4 millió négyzetméter) jó állapotú, „nem igényel folyamatos fenntartást”, 24 százaléka a (3 millió négyzetméter) rendszeres beavatkozásokat igényel, azonban mintegy 26 százaléka (3,3 millió négyzetméter) nagyon rossz vagy kritikus állapotú.

A közút szerint „tekintettel arra, hogy az útfelújítások során a burkolatokat 15-20 éves élettartamra tervezik és jelenleg 3,3 millió négyzetméter útpálya igényel azonnali beavatkozást, egyértelműen kijelenthető, hogy a jelenleg rendelkezésre álló források mellett az úthálózat állapotában

számottevő javulás elérése nem lehetséges, és elkerülhetetlen az egyre nagyobb mértékű romlás.”

Ezt is ajánljuk a témában

***

 

Összesen 137 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Bgood
2024. március 12. 11:05
Hála Istennek az ország útjai viszont parádés állapotban vannak, csak Budapesten van baj. Ja, nem ide... Ez azért igen szánalmas egy cikk. Lassan Sárazsadánynál is lesz elkerülő 2 milliárdért, de az ország meglévő úthálózata konkréten szétrohad!
GrumpyGerald
2024. március 11. 19:14
Az eredeti cikkben ez is olvasható volt: "a közösségi közlekedést előnyben részesítő fővárosnak egész egyszerűen nem prioritás a minőségi úthálózat biztosítása az autóval közlekedők számára." Könyörgöm, kedves VG-s cikkíró, mert a tömegközlekedés (közösségi...hagyjuk már a leprásra a cicomát!) 85%-a szerinted mely utakon jár?! Vagy azok légpárnások talán? Vagy a buszoknak és társaiknak had törjön ki a kereke, roppanjon meg a futóműve, had törjön derékba a rajta ülő derék utas, bocsánat golyóérett pulyka. Had kelljen csilliárdokért generálozni a dízelbontószökevény buszokat minden végállomásra megérkezéskor!
GrumpyGerald
2024. március 11. 19:01
A várospusztító igazi arca pontosan az a kibaszott, koszlott, vadrabló 90-es éveket idéző koszfészek és holdkráter-fennsík, ami jelenleg budapest összes útját jellemzi. Jó reggelt kívánok, így 5 év után, hogy kezd másnak is feltűnni....
papalimapapa
2024. március 11. 18:52
Karácsony egy igazi Mekk mester. De tized annyira sem szerethető, mint Foky Ottó csodálatos Mekk Elek figurája. Karácsony nem kecske. Karácsony egy bárgyú barom! Kártékony, arrogáns, képességtelen. El kell zavarni!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!