Karácsony Gergelyéket nem érdeklik a kátyúk, a kerületekkel végeztetik el a munkát

2024. március 11. 17:59

Nevetséges összeget költ a főváros útfelújításra.

2024. március 11. 17:59

Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

***

A következő hetekben két olyan forgalmas út is megújul Budapesten, amelyek hiába vannak a főváros kezelésében, annyira leromlott az állapotuk, hogy a kerületek nem tudtak tovább várni a fővárosra, ezért úgy döntöttek, inkább saját költségen hozzák rendbe – írta a Világgazdaság. 

A portál szerint ez már nem az első ilyen eset, miközben a Karácsony Gergely vezette főváros évek óta

egyre nevetségesebb összegeket költ útfelújításra.

Szaniszló Sándor, a DK 18. kerületi polgármestere a Nagykőrösi út március 8-án kezdődő felújításával kapcsolatban a hétvégén azt mondta: „a felújítás nem a mi feladatunk lenne. A Nagykőrösi utat a főváros kezeli, nem mi (…) nem várunk tovább senkire”.

A Világgazdaság felidézte, hogy tavaly a  a 18. kerület az Üllői út, a 2. kerület pedig a Szilágyi Erzsébet fasor renoválásába kezdett bele, miután mindkét önkormányzat megunta a városháza évek óta tartó ígérgetéseit. 

Utóbbi különösen érdekes, hiszen az Üllői út felújítását Karácsony Gergely főpolgármester már a 2022-es választási kampány alatt is megígérte. A portál azt is hozzátette, hogy idén megdőlt a negatív rekord, hiszen a 2024-es fővárosi költségvetésben még az 1 milliárdot sem éri el az az összeg, amelyet útfelújításra szánnak. Hozzátették ez a

huszada a Tarlós István alatt elköltött összegnek.

A Budapest Közút számításai szerint az általa üzemeltetetett 12,7 millió négyzetméter útpályának 50 százaléka (6,4 millió négyzetméter) jó állapotú, „nem igényel folyamatos fenntartást”, 24 százaléka a (3 millió négyzetméter) rendszeres beavatkozásokat igényel, azonban mintegy 26 százaléka (3,3 millió négyzetméter) nagyon rossz vagy kritikus állapotú.

A közút szerint „tekintettel arra, hogy az útfelújítások során a burkolatokat 15-20 éves élettartamra tervezik és jelenleg 3,3 millió négyzetméter útpálya igényel azonnali beavatkozást, egyértelműen kijelenthető, hogy a jelenleg rendelkezésre álló források mellett az úthálózat állapotában

számottevő javulás elérése nem lehetséges, és elkerülhetetlen az egyre nagyobb mértékű romlás.”

Ezt is ajánljuk a témában

***

 

Összesen 137 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Bgood
2024. március 12. 11:05
Hála Istennek az ország útjai viszont parádés állapotban vannak, csak Budapesten van baj. Ja, nem ide... Ez azért igen szánalmas egy cikk. Lassan Sárazsadánynál is lesz elkerülő 2 milliárdért, de az ország meglévő úthálózata konkréten szétrohad!
FeketeFehér
2024. március 11. 20:31
A fidesz kormányzat alapvető célja az önkormányzatiság erőteljes korlátozása. Ezt pénzügyi oldalról leginkább az önkormányzatok adóztatási jogosultságainak elvonásával, a hitelfelvételeik korlátozásával próbálja elérni. A gépjárműadóból származó bevételből a fidesz teljes egészében elvonta az önkormányzati részt, és központosította. Az iparűzési adóból Tarlós alatt 5 milliárdot vont el az állam, Karácsony ideje alatt ez felment 65 milliárdra. Ezek a korlátozások nem csak a fővárost lehetetlenítették el, de útfelújítási szempontból gyakorlatilag minden önkormányzatot. Azok az önkormányzatok, amelyek benyalnak a fidesznek, azok kaphatnak plusz pénzt. Esetleg. De a helyzet így is szar, mert nem lehet rendesen előre tervezni, mert lehet, holnap mégsem jön a megígért pénz. Lehet egy süket, tudatlan fideszes propagandistának hülye cikkeket írogatnia, csak ezzel senki nem megy semmire.
FeketeFehér
2024. március 11. 19:45
A fővárosi útfelújításokért a Budapest Közút felel, nem a Főpolgármesteri hivatal.
GrumpyGerald
2024. március 11. 19:14
Az eredeti cikkben ez is olvasható volt: "a közösségi közlekedést előnyben részesítő fővárosnak egész egyszerűen nem prioritás a minőségi úthálózat biztosítása az autóval közlekedők számára." Könyörgöm, kedves VG-s cikkíró, mert a tömegközlekedés (közösségi...hagyjuk már a leprásra a cicomát!) 85%-a szerinted mely utakon jár?! Vagy azok légpárnások talán? Vagy a buszoknak és társaiknak had törjön ki a kereke, roppanjon meg a futóműve, had törjön derékba a rajta ülő derék utas, bocsánat golyóérett pulyka. Had kelljen csilliárdokért generálozni a dízelbontószökevény buszokat minden végállomásra megérkezéskor!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!