Guruló dollárok: megvizsgálná a vágatlan felvételeket a Szuverenitásvédelmi Hivatal
Korányi Dávid korábbi felvételeken beszélt az Action for Democracy működéséről.
Nevetséges összeget költ a főváros útfelújításra.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán
***
A következő hetekben két olyan forgalmas út is megújul Budapesten, amelyek hiába vannak a főváros kezelésében, annyira leromlott az állapotuk, hogy a kerületek nem tudtak tovább várni a fővárosra, ezért úgy döntöttek, inkább saját költségen hozzák rendbe – írta a Világgazdaság.
A portál szerint ez már nem az első ilyen eset, miközben a Karácsony Gergely vezette főváros évek óta
egyre nevetségesebb összegeket költ útfelújításra.
Szaniszló Sándor, a DK 18. kerületi polgármestere a Nagykőrösi út március 8-án kezdődő felújításával kapcsolatban a hétvégén azt mondta: „a felújítás nem a mi feladatunk lenne. A Nagykőrösi utat a főváros kezeli, nem mi (…) nem várunk tovább senkire”.
A Világgazdaság felidézte, hogy tavaly a a 18. kerület az Üllői út, a 2. kerület pedig a Szilágyi Erzsébet fasor renoválásába kezdett bele, miután mindkét önkormányzat megunta a városháza évek óta tartó ígérgetéseit.
Utóbbi különösen érdekes, hiszen az Üllői út felújítását Karácsony Gergely főpolgármester már a 2022-es választási kampány alatt is megígérte. A portál azt is hozzátette, hogy idén megdőlt a negatív rekord, hiszen a 2024-es fővárosi költségvetésben még az 1 milliárdot sem éri el az az összeg, amelyet útfelújításra szánnak. Hozzátették ez a
huszada a Tarlós István alatt elköltött összegnek.
A Budapest Közút számításai szerint az általa üzemeltetetett 12,7 millió négyzetméter útpályának 50 százaléka (6,4 millió négyzetméter) jó állapotú, „nem igényel folyamatos fenntartást”, 24 százaléka a (3 millió négyzetméter) rendszeres beavatkozásokat igényel, azonban mintegy 26 százaléka (3,3 millió négyzetméter) nagyon rossz vagy kritikus állapotú.
A közút szerint „tekintettel arra, hogy az útfelújítások során a burkolatokat 15-20 éves élettartamra tervezik és jelenleg 3,3 millió négyzetméter útpálya igényel azonnali beavatkozást, egyértelműen kijelenthető, hogy a jelenleg rendelkezésre álló források mellett az úthálózat állapotában
számottevő javulás elérése nem lehetséges, és elkerülhetetlen az egyre nagyobb mértékű romlás.”
Ezt is ajánljuk a témában
Korányi Dávid korábbi felvételeken beszélt az Action for Democracy működéséről.
***