Megkérdeztük a legnagyobb hazai áruházakat, ők is csatlakoznak-e német konkurenciához és megpróbálják-e magukhoz csalogatni a vásárlókat azzal, hogy nekilátnak csökkenteni az árakat. A Penny lapunkkal azt közölte, hogy folyamatos tárgyalásokat végeznek a beszállítókkal annak érdekében, hogy hétről-hétre egyre több termék esetében, egyre kedvezőbb árakat adhassanak vásárlóiknak. Megjegyezték, hogy az akciós újságukban több kategóriában is olcsóbbak a termékeink, mint a tavalyi évben, és a Lidl-höz hasonlóan akár 40 százalékkal mérsékeltebb az ár, mint egy éve.
Arra a kérdésre, ők milyen módszerekkel próbálják megnyerni a vásárlókat, a Penny azt válaszolta, hogy új hűségprogramot indítottak, aminek köszönhetően akár 60 százalékot is megtakaríthatnak a vásárlók.
Hasonló stratégián van a Spar is, amely lapunkkal közölte, hogy bár az infláció és a jelenlegi gazdasági helyzet igencsak megterheli a vásárlók pénztárcáját, a SPAR Magyarország már korábban rögzítette háromszáz közkedvelt termék árát az Árstop Extra Promóció keretein belül, melyet 2024. március 31-ig meghosszabbítottak. Kiemelték, hogy az üzletekben számos árucikk esetében akár 20-40 százalékos árcsökkentést is tapasztalhatnak a fogyasztók, ami része a hazai üzletlánc akciós stratégiájának.
A kedvező árú termékek palettája széles: a SPAR és INTERSPAR áruházakban közel ezer árucikk tartozik január első napjaitól a kedvezményes termékek közé”
– fogalmaztak, majd úgy folytatták, hogy a hetente csökkenő árakon túl az egyéb kedvezmények, akciók, hűség-, és kuponajánlatok is segítenek abban, hogy a vásárló kevesebbet fizessen a kasszáknál.