Maxi-Dubaj helyett tanuljunk Bécstől, így kell jól új városnegyedet csinálni

2024. február 25. 06:59

Ne az autók köré tervezzük a várost!

2024. február 25. 06:59
null
Vitézy Dávid
Vitézy Dávid
Index

„Pontosan a bécsi modellben történő városfejlesztésre lenne szükség a budapesti barnamezők esetén is:

Ne arab befektetők vagy épp az egyes telkeket megszerző különböző egyéb érdekkörök mondják meg mi és hogyan épüljön, hanem a közérdekek mentén tervezzük a várost, az erre hivatott állami és önkormányzati intézmények útján – és utána, egy kész városfejlesztési koncepcióra vonjunk be magánbefektetőket!

Ne újabb üres irodaházak, bevásárlóközpontok és luxuslakások épüljenek, hanem a budapestiek lakhatási gondjain érdemben enyhíteni képes lakáskínálat jöjjön létre!

Ne a piacra bízzuk a városfejlesztést, mert abból csak egy szobás, gyorsan eladható lakások lesznek, hanem szabályozással teremtsük meg a tartós bérlakáskínálatot, és biztosítsuk, hogy az oktatási, egészségügyi, szociális, tömegközlekedési, közigazgatási dolgozók szolgálati lakásokhoz juthassanak kedvezményesen!

Ne az autók köré tervezzük a várost, Dubaj legyen ellenpélda és ne a követendő

– nem sok ezer parkoló és autókkal teli új városnegyedek kellenek, hanem sok zöld, időben kiépített közösségi közlekedés, jó minőségű közterületek!

Ne felejtődjön ki a szükséges oktatási intézmények létrehozása, ahogy ez a nagyobb lakóparkoknál lenni szokott!

Ne engedjük, hogy minőségi zöldfelületek nélkül jöjjenek létre új városnegyedek

– Rákosrendezőn most ez készül, ha a nemzetközi szerződésben a korábban megtervezett legalább 30 hektáros városi jelentőségű parkot nem írja elő a kormány az arab befektetőknek, sose lesz belőle semmi.

Tanuljunk Bécs példájából és végre XXI. századi szemléletben, a helyi igények szerint tervezzük és fejlesszük Budapestet – és ne kizárólag magánbefektetők érdekei mentén!”

***

Ezt is ajánljuk a témában

Nyitókép: MTI/Bruzák Noémi

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 141 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Szekértábor
2024. február 27. 09:57
Ne tanuljunk Bécstől, ugyanolyan vízfej, mint Budapest.
backsplash
2024. február 26. 09:59
Én értem ezt a tömegközlekedés őrületet, meg nyilván indokolt is. De egy dolog nem fog változni gyorsan, az pedig a tömegközlekedők összetétele. Egyszerűen rosszul vagyok a sok pronyótól, a sok köldöknéző, hamutartószagú rosszéletűtől. Hogy már reggel hatkor szesz-szaguk van. Amíg ez a közeg, addig én nem. Inkább bemegyek kocsival.
Vasalo
2024. február 26. 07:00
Hát a cikkböl egyetlen dolog hiányzik - mit is lehet Bécstöl tanulni? Azt a forgalmi káoszt ami Bécsben van, azokat a lakbéreket amit már a felsö osztály sem tud igen megfizetni, azokat a szuper uj lakásokat amikben nincs egyetlen 90 fokos sarok sem, vagy azokat a szuper lakotelepeket, ahol egy épületben több mint 10000 ember lakik? Sajnos Bécs egy vörös város, s közelröl igy is néz ki, persze távolbol ezt nem látni, gyakorlatilag Bécsbe autoval már be sem lehet menni a parkolási káosz miatt, Sajnos közlekedésileg Bécset csak kelet-nyugat irányban lehet kikerülni, minden más irányban nappal minimum 1 ora veszteség.
Oszodibeszed
2024. február 25. 22:23
Nagyon szimpatikus ez a szakember, jót tenne szülővárosomnak egy ilyen vezető. Bár ahogy a kommentek színvonalát elnézem, messze megelőzi korát rátermettségben és szakmaiságban. Kár.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!