Eldőlt: mégis kibővül az M1 autópálya

2024. február 02. 19:43

A kormány elkötelezett az ország infrastruktúrájának fejlesztése mellett.

2024. február 02. 19:43
null

Koncessziós kivitelezési körbe adják a M1 autópálya Budapest (M0 autóút) és Bicske közötti szakaszának három sávra történő bővítését – közölte a Kormányzati Tájékoztatási Központ (KTK). A szervezet szerint

a kormánynak továbbra is a magyar gazdaság fejlődésének biztosítása és a gyorsforgalmi utak dinamikus fejlesztése a célja. 

Hozzátették: a kormány az ország gazdasági érdekeinek védelmében felülvizsgálta a gyorsforgalmi utak fejlesztése és üzemeltetése tárgyában kötött autópálya-koncessziós szerződést, és – az extrém gazdasági környezetre is figyelemmel – a közlekedésbiztonság, a stabilitás, valamint a gazdaság fejlődésének biztosítása érdekében a koncessziós szerződés módosítása mellett döntött.

Közölték, a költségvetés tehermentesítése érdekében 2023-ban számos beruházást leállítottak, illetve átütemeztek, ugyanakkor a gazdaság egyik legjelentősebb motorjának számító gyorsforgalmi közúti közlekedés folyamatos fejlődésének kiszámítható biztosítása céljából döntés született az M1-es autópálya Budapest (M0-s autóút) és Bicske közötti szakasza három sávra bővítésének „koncessziós kivitelezési körbe kerüléséről”. „Az M1-es autópálya érintett szakaszának bővítése szükségszerű, az az országos úthálózat egyik legfontosabb szakasza,

nélkülözhetetlen szerepe van a kelet-nyugati tranzit- és személyforgalom biztonságos lebonyolításában”

– tették hozzá. A KTK közleményében kiemelte: az M1-es autópálya M0-s és Bicske közötti szakasza közvetlenül kapcsolódik az M0-s körgyűrűhöz, így a dél – az M6-os és M5-ös autópálya felé – és a kelet – az M4-es és M3-as – felé irányuló tranzitforgalom is ezen halad keresztül, és ez kimerítette az útszakaszok teljesítőképességét. „A kivitelezés elhalasztása, elmaradása a Budapest felé tartó és azt elhagyó regionális, országos és nemzetközi forgalom állandó, súlyos akadályoztatását, ezzel együtt a baleseti statisztika jelentős romlását eredményezte volna” – írták. Hangsúlyozták:

a szerződésmódosítás a nemzetgazdasági érdekek szem előtt tartásával megnyugtatóan rendezte ezen kérdéseket,

amikor a koncesszor általi kivitelezésébe adta az érintett szakasz sávbővítési, valamint az M1-M100-103 különszintű csomóponti rendszer építési és üzemeltetési feladatait. 

Közölték, mindezeken túl forgalomtechnikai és -biztonsági, valamint műszaki-kivitelezési szempontok miatt is szükségessé vált a koncessziós autópályaszakaszok sávbővítésének és az új autópályaszakaszok építésének időbeli átütemezése, továbbá a koncessziós szerződésben rögzített, a koncesszortól elvárt szolgáltatási szinteket és a biztonságos közlekedést biztosító úgynevezett közlekedésbiztonsági burkolatfelújítási munkák koncesszor általi elvégzése is. „A kormány továbbra is elkötelezett a gyorsforgalmi közúthálózat hosszú távú, magas színvonalú és fenntartható üzemeltetése és fejlesztése mellett” – áll a közleményben.

Kitértek arra, a koncessziós szerződés módosítása biztosítja a gyorsforgalmi utak jövőbeli dinamikus sávbővítését és új autópályák építését, valamint a szolgáltatás magasszintű fenntartását, ezáltal az ország gazdasági fejlődésének dinamikus növekedését. Az elhúzódó háború okozta, előre nem látható hátrányos következmények ellenére a kormány számára prioritás a gyorsforgalmi utak koncesszió keretében történő dinamikus fejlesztése és magasszintű üzemeltetése – emelték ki.

(MTI / Mandiner) 

Ezt is ajánljuk a témában

***

Nyitókép: Koszticsák Szilárd / MTI

Összesen 32 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
lofejazagyban-2
2024. február 06. 11:49
legalább Tatabányáig kellene kiszélesíteni.
ZombikaFoskoma
2024. február 03. 08:04
Érdekes, hogy csak a főváros és Bicske közötti szakaszt szélesítik.
MandariNER
2024. február 03. 04:17
Alább található a cikk magyar fordítása: "a gazdaság fejlődésének biztosítása érdekében a koncessziós szerződés módosítása mellett döntött." - Az uniós pénzek hiánya miatt pénzt kell juttatnunk a szabad piacon életképtelen NER-haverjainknak. "a költségvetés tehermentesítése érdekében 2023-ban számos beruházást leállítottak, " - Pár ezer milliárddal elszámoltuk, de már jön a kínai hitel. "Az M1-es autópálya érintett szakaszának bővítése szükségszerű" - Megpróbáljuk kijavítani az átgondolatlan tervezés eredményét. "forgalomtechnikai és -biztonsági... miatt is szükségessé vált... a sávbővítésének és az új autópályaszakaszok építésének időbeli átütemezése" - Ennyi dugóval és napi balesettel az egész eu-ban nevetségesek vagyunk. 125 milliárdért megvettük az Aegont (Alfa), de nem bírjuk a kártérítéseket fizetni. "a koncessziós szerződés módosítása biztosítja a gyorsforgalmi utak jövőbeli dinamikus sávbővítését és új autópályák építését" - Annyit lopunk, amennyit csak tudunk továbbra is.
Namond
2024. február 03. 03:56
Kell a meló, pardon az állami pénz, Mészáros és tsai bennfentes részvénytársaságnak?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!