Nincs más út, csak ha megállapodás születik a Főváros és a közlekedési minisztérium között

2024. január 05. 13:43

Ha a megállapodás érdekében bármiben tudok a feleknek segíteni, örömmel megteszem.

2024. január 05. 13:43
null
Vitézy Dávid
Facebook

„Sokan kérdezik, hogy valójában ki és miért fizet a másiknak a Budapest-bérlet kapcsán és miről szólnak ezek a megállapodások.

Vegyük végig.

Mi történt, ami a problémát okozza?

2023. december 31-én lejárt az a megállapodás, amit a Fővárosi Önkormányzat és a közlekedési minisztérium kötött egymással hét évvel ezelőtt a hévek és az agglomerációba kijáró kék Volán-buszjáratok közös működtetésére. Ez minden évben lejárt 2019 óta és mindig sikerült egy évvel meghosszabbítani eddig. A megállapodás megszűnésének csak egyetlen aspektusa, a Budapest-bérlet márciustól bejelentett megszüntetése kapott figyelmet igazán eddig a sajtóban, de azért bőven van még ezzel probléma ezen túl is.

Hogy működött ez eddig?

Kezdjük ott: ezek a járatok mindig is, még az államszocializmusban is a főváros és az állam együttműködésére épülve tudtak közlekedni, hisz egyszerre kétféle feladatot látnak el. A H5-ös szentendrei hév helyközi közlekedést biztosít Szentendre és Pomáz felől Budapestre, ami a mindenkori közlekedési miniszter törvényi feladata. Egyúttal Békásmegyer és Óbuda számára Budapesten belüli kapcsolatot biztosít a metróhoz, ez pedig a főpolgármester feladata – az összes hév-vonalra igaz ez, kivéve a csepelit, ami ráadásul eleve csak budapesti feladatot lát el, hisz ki se megy a városból. A kék elővárosi buszokra is így működnek: a 22-es busz Budakesziről Budapestre a miniszter feladatkörében és megrendelésére közlekedik helyközi közlekedési feladatokat ellátva, de amint átlépi a városhatárt és megáll minden megállóban a Budakeszi úton, a fővárosi feladatkörben helyi közlekedést lát el. A példa a budaörsi, törökbálinti, gyáli, péceli, solymári, nagykovácsi és a többi kék agglomerációs járatra ugyanígy igaz – ezek összességében legalább annyi utast vesznek fel Budapesten belül, mint a városhatáron kívül.”

Ezt is ajánljuk a témában

Nyitókép: Földházi Árpád/Mandiner

 

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 10 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
VL60
2024. január 06. 09:11
Ez Dávid is csak pocskondiázni tud, mint a többi liberális. Valójában mindenki ismeri a tehetségtelenségét. Ezt korábbi évek igazolhatják.
tapir32
2024. január 06. 03:55
A csődösöket nem kéne visszatapsolni. Csődközeli állapotot eredményezett Gyurcsány és Karácsony tevékenysége is. Annyi esze meg gerince lehetne a balosoknak is, hogy aki egyszer csődbe vitte az országot vagy a fővárost azt többet nem bízzák meg semmivel! Az számoljon el a tevékenységével és menjen a süllyesztőbe! Munkásságuk nem korrupció volt? Ez volt a szakértelem? Ez volt a felelős politizálás?
DINO54
2024. január 05. 14:41
Kapar a kis buzi. :-)
powerage
2024. január 05. 14:29
Valaki vegyen már egy villanyvasút készletet a kicsi Dumbónak...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!