De mi a gond ezzel? Hiszen az efféle mesterséges megtermékenyítések nem is mindig sikerülnek! Hát mégiscsak Isten akarata, ha így összejön egy baba! – érkezhetne a méltatlankodás, csakhogy egyrészt ugye abból kell kiindulnunk, hogy ha Isten jónak látta volna, hogy azonos neműek kapcsolatából gyerek szülessék, akkor frankón úgy teremtette volna meg az embert, hogy ennek a XX. század előtt se legyen akadálya. Még a csökött emberi agyunkkal is simán meg tudnánk tervezni ennek anatómiai kialakítását. Ha tehát mégse így tett a Mindenható, akkor minimum bizonytalanoknak kell lennünk akarata felől. Másrészt az se feltétlenül érv, hogy számos szerencsés egybeesés kell az efféle orvosi beavatkozások sikeréhez –
egy sikeres bankrablássorozathoz is mázli szükséges, mégse állítjuk, hogy Isten akarata a bankrablás.
Felmerülhet továbbá a kérdés, hogy akkor talán ezek a gyerekek ne is legyenek? Talán nekik nincs ugyanolyan joguk az élethez?
Nos, aki már ezeken a spermabankos/béranyás/inszeminációs módszereken keresztül megfogant, illetve megszületett, azt természetesen minden jog megilleti – beleértve ugyanakkor a vonatkozó ENSZ-egyezmény szerinti azon jogot is, hogy a gyermek „lehetőség szerint ismerje szüleit, valamint (…) hogy ezek neveljék”, mármint a papa meg a mama.
A még meg nem fogantaknak viszont (Isten bocsássa meg) nincsenek jogaik. A jog, amelyet ezekben az esetekben érvényesíteni igyekszik az ember, az sokkal inkább az LMBT személyek saját lemenőhöz való vélt alapvető joga, amely azonban (egyelőre) nem létezik –
bár nyilván aranytálcán hozná Daniel Freund a sok-sok brüsszeli pénzt jogállamilag legott, ha az Alaptörvénybe lenne iktatva, hogy egy katalógusból választott idegen sperma simán felér egy fél családfával.
Mindenesetre a trükk elismerésre méltó: az eutanázia ártalmatlansága el van adva a társadalomnak azzal, hogy egy konkrét, drámai esetben megelőzhető lenne vele a lehetséges (de nem biztos) fulladásos halál, az azonos neműek családalapítása pedig el van könyvelve csupa-csupa altruista örökbefogadásnak.