Az efféle beszélgetésekhez hasonlítani azt, amikor noÁr lehetőséget kap annak kifejtésére, hogy tanítana-e a jelenlegi Színművészeti Egyetemen, hát, kicsit azért erős.
Amikor (köszönhetően annak, hogy az egyházi iskolákban már réges-rég bevett tevékenység a közösségi szolgálat) gimnáziumi osztályunkkal rendszeresen jártunk hajléktalanokhoz, akikkel ételosztás közben-után annak rendje és módja szerint szóba is elegyedtünk, természetesen egyetlen szülő se háborgott, hogy az ő gyerekét ne vigyék lecsúszott, esetleg börtönviselt, szenvedélybeteg emberek, köztük potenciális utcanők közé; hogy nem azért íratták be a kölyköt katolikus iskolába, hogy ott az irgalmasság testi-lelki cselekedeteit gyakorolja. Abszurd is lett volna egy efféle kiakadás.
Ellenben ha egy pályaorientációs napra kapott volna meghívást valamely prostituált, hogy kedvet csináljon szakmájához, minden bizonnyal kitört volna a botrány. Pedig mindkét esetben beszélgetésről van szó – mégis micsoda különbség!
Márpedig ha felállítjuk azt a szabályt, hogy „aki keresztény szülőként nem ültetne bárkit a gyereke elé, az farizeus, punktum”, azzal ezt a különbségtételt pont lehetetlenné tesszük: hovatovább farizeus tettnek minősülne az is, ha ellenezzük egy drag queen előre be se jelentett iskolai fellépését. Ha a keresztényektől elvárható „szóba állás” egyet jelent az iskolai pódiumbeszélgetések szervezésével, tényleg nehéz lesz határt húzni. Márpedig keresztény körökben egyre népszerűbbnek tűnik ez a típusú Willkommenskultur; csakhogy ami ma még egyszeri jófej húzásnak, a be- és elfogadás megnyilvánulásának tűnhet, előbb-utóbb könnyen bizonyulhat egy sunyi területszerző és térítő hadjárat első megnyert csatájának.
Megemlítendő még e tekintetben a szerző azon (helytálló) megállapítása, hogy „ha a politikai erőtér úgy alakul, hogy választania kell politikai irányultsága és a hite között, [a keresztény ember] habozás nélkül a hitét választja”. Sokak számára ez természetesen azt jelenti, hogy egy konzervatív keresztény csakis ellenzéki lehet, hiszen a kormány messze van a szenttől és a tökéletestől –