A magdeburgi terrorra reagált az időközi választás fideszes jelöltje – tudják, ő az, aki ellen Magyar Péter nem mert elindulni
Csibi Krisztina szerint épp az ilyen tragédiák elkerüléséért indult el a választáson.
Az egyetlen megoldás jelen helyzetben az, ha a kormány végre ebben is hallgat az EU-ra, és liberalizálja a távolsági közlekedés piacát.
„Amit a Fidesz kormányzása tönkretett, azt az EU liberális szabályai rendbe tudnák hozni: pár napja maradt dönteni a kormánynak ugyanis, hogy meghosszabbítja-e az állami MÁV-Start és a GYSEV közszolgáltatási szerződését, vagy az asztalhoz engedi végre a magánvasutakat. Azaz megnyitja a piacot, elérve ezzel, hogy nagyon rövid időn belül növekedjen a közszolgáltatási színvonal, cserélődjenek a járművek és újraéledjenek a mellékvonalak.
Az EU szabályai előírják, hogy lehetőséget kell adni a magáncégeknek az állami vállalat mellett, ahogy azt teszik Csehországban és Szlovákiában is – az utazók legnagyobb örömére.
Erre óriási szüksége lenne Magyarországnak, miután a Fidesz és Lázár János teljesen tönkretette a korábban sem túl jó állapotban lévő hazai állami vasúti közlekedést. Egyre több helyen egyre lassabbak az állami MÁV vonatai, egyre több járat marad ki, mozdony és kocsi robban le. A nyugati cégekkel értelmetlenül keménykedő Lázár azt is »elérte«, hogy az állami vasút még évekig ne tudjon új, modern, megbízható vasúti kocsikat vásárolni és üzembe állítani. Az az igazság, hogy a jelenlegi helyzetben új, komfortos kocsikat csak magánvasúti vállalkozások fognak tudni gyorsan Magyarországra hozni.
Erre pedig órási szükség lenne, mert nem évek múlva, hanem most azonnal kellenek új járművek, hiszen azt is látjuk, hogy a magyarok vasút iránti igénye egyre csak nő. Nem csoda, ez bizony európai trend: az emberek kényelmesen, gyorsan akarnak utazni, minimális költséggel. Ezt csak vasúttal tehetik meg.
Az egyetlen megoldás jelen helyzetben az, ha a kormány végre ebben is hallgat az EU-ra, és liberalizálja a távolsági közlekedés piacát, hogy Magyarországon ne csak az állami vasút, de a magánvasút is végezhessen közszolgáltatást, személyszállítást. Ha az állami MÁV nem tudja megoldani, hogy Komáromból Budapestre, Győrből Pápára, vagy Szegedről Kecskemétre komfortos vonatok induljanak és érkezzenek pontosan, akkor keresni kell olyat, aki képes erre. A szabad piac, a magánvállalkozások képesek erre. Ezt látjuk szerte Közép- és Kelet-Európában is.”
Nyitókép: Donáth Anna Facebook-oldala