Rétvári Bence, a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára kiemelte:
az elfogadott költségvetés szerint jövőre 393 milliárd forinttal többet költenek oktatásra,
és a kormány célja, hogy a magyar diákok a legkorszerűbb eszközöket és a különböző tudást tartalmazó portálokat készség szinten tudják használni. Magyarországon az elmúlt években 1000 milliárd forint értékben több mint 4500 iskolai és óvodai fejlesztés valósult meg – jelezte, majd úgy fogalmazott: ilyen léptékű fejlesztés az iskolákban emberemlékezet óta nem volt. Rétvári Bence megjegyezte továbbá, hogy ingyenessé tették a tankönyveket és megháromszorozták a szociális gyermekétkeztetés forrásait. A „notebook-osztás” is – mint mondta – azért valósul meg, hogy az a tanuló is meg tudja szerezni a szükséges tudást, aki ilyen eszközzel nem rendelkezik.
Rétvári Bence közölte azt is, az elmúlt években 3957 iskolai feladatellátási helyen építettek ki wifi-hálózatot, és 1925 helyen történt sávszélesség-bővítés. Továbbá 7 milliárd forint értékben alakítottak ki okostantermeket, 180 iskolába érkeztek és érkeznek digitális vizuális eszközök, valamint 180 interaktív panelt helyeztek ki iskolákban.
Nyitrai Zsolt, a miniszterelnök főtanácsadója arról beszélt: az Orbán Viktor miniszterelnök vezette polgári kormány megvalósítja a szolgáltató állam koncepcióját, amelybe beletartozik az iskolai „notebook-osztás” is. A kormány a közéleti munkáját a párbeszédre alapozza, a fontos intézkedések előtt mindig megkérdezik az érintett társadalmi csoportok vagy szektorok véleményét – mondta, megjegyezve, hogy eddig tizenöt országos konzultációt indítottak.
Nyitrai Zsolt elmondta, amikor a tanárok és a szülők véleményét kérdezték az oktatás mindennapjairól, akkor „nagyon nagy számban említették a tanítás és a tanulás folyamatának a modernizációját, a korszerű eszközök használatát a mindennapi oktatásban”.
E cél elérését szolgálja az iskolai „notebook-osztás”
– mutatott rá a főtanácsadó. Nyitrai Zsolt a szolgáltató állam működésére három példát emelt ki: a diabéteszes gyermekek nyári táboroztatását, a népszámláláskor használt táblagépek továbbhasznosítását – amikor az eszközökből köznevelési és közoktatási intézmények, civil szervezetek és érdekképviseletek részesültek –, valamint a Gondosóra programot.