Hozzáértők szerint nem árt az óvatosság a csomagajánlatoknál és nem szabad „vakon megbízni” egy-egy márkában sem.
A Black Friday mostanra Magyarországon már inkább Black-hétvégévé, sőt, hónappá vált, és nem csak egy pénteki akciós nap, amelynek eredetileg indult. A Világgazdaság szakértő bevonásával annak járt utána, hogy
valóban megéri-e a novemberi akciók során vásárolni,
Van, amikor pusztán marketingüzenetekkel bombázzák a fogyasztót, és szó sincs valós, nagy árengedményekről, de máshol tényleg rá lehet akadni kedvező ajánlatokra is – hívták fel a figyelmet összeállításukban.
Dénes Júlia, a Tudatos Vásárlók Egyesületének (TVE) szakértő munkatársa szerint jó, ha most sem csak azért vásárolunk, mert a marketingüzenetek azt sugallják, hogy „kihagyhatatlan az ajánlat”, hanem mert valóban szükségünk van egy termékre.
A szakértő hangsúlyozta, hogy nem árt az óvatosság a csomagajánlatokkal. Mint fogalmazott, „az anyagi szempontokon túl egyéb tényezőket is érdemes figyelembe vennünk, másrészt
anyagilag sem biztos, hogy jobban járunk hosszú távon.
Ugyanis, ha már azzal is elkezdünk számolni, hogy mekkora a megvásárolni tervezett készülékek működtetésének energiaigénye, akkor az is kiderülhet, hogy tulajdonképpen egy nagy pénznyelőt tervezünk éppen beköltöztetni a lakásunkba” – húzta alá.
Dénes Júlia szerint abba a csapdába sem érdemes beleesnünk, hogy „vakon bízunk” egy márkanévben, még akkor sem, ha nekünk már bevált egyik vagy másik márka.
„Nyilván azt gondolnánk, hogy a drágább termékük a jobb teljesítményű, az olcsóbb pedig kevésbé” – mondta el a fogyasztóvédelmi szakértő. Ez azonban nem mindig van így, legalábbis a TVE független, laborban végzett terméktesztjei alapján kijelenthető, hogy ilyen egyértelmű összefüggés nincs – derült ki az összeállításból.
Nyitókép illusztráció. Fotó: Pixabay