Brutális pénzdíj, új versenyszám, innováció a köbön – visszatérnek a világsztárok Magyarországra
Világszenzáció készülődik a magyar fővárosban.
Nem értem, miért kell hülyeségeket beszélni - ha már Lázár János leállít minden főváros környéki fejlesztést, Budapest vezetése rátesz még egy lapáttal és maga mondja, hogy jobb is ez így?
„Azért az elővárosi vasút fejlesztését akadályozó kerületek mellett a Főváros vezetésének se kell a szomszédba menni a vasútellenességért: a Telex beszámolója szerint Karácsony Gergely kabinetfőnöke már ott tart, hogy az elővárosi vasút fejlesztése többet árt, mint használ - ez tényleg teljes agyrém.
Nyilván megálljt kellene parancsolni jogszabály útján a további zöldterületi családi házas szétterülésnek az agglomerációban. Ezt mi is elmondtuk a vasútfejlesztési stratégia kapcsán mindig - sajnos az új építési törvény nem elég határozott ebben. Ez akár jogos fővárosi kritika is lehetne.
Na de mi lesz azzal sok százezer házzal, lakással, ami már az elmúlt évtizedekben megépült, magánvagyon lett és ahol legalább másfél millió ember él? Miért okozna kárt, ha ők autó helyett kapnának tömegközlekedési alternatívát?
Milyen kárt okozott az esztergomi vagy a székesfehérvári vonal fejlesztése, ahol a vasút fejlesztése nyomán megduplázódott a vasút forgalma?
Nem értem, miért kell hülyeségeket beszélni - ha már Lázár János leállít minden főváros környéki fejlesztést, Budapest vezetése rátesz még egy lapáttal és maga mondja, hogy jobb is ez így?
Amúgy pedig hogy van ez elképzelve a baloldali utópiában: ki és milyen eszközzel kényszeríti rá a százmilliót érő érdi vagy dunakeszi ház tulajdonosát, hogy költözzön Budapestre és ne eladja, hanem lebontsa a házát? Mert ha marad a ház, előbb-utóbb lakó is lesz benne a központi régió lakosságnövekedését látva, és akkor ismét ugyanott tartunk: Budapest érdeke, hogy aki ott lakik, lehetőleg ne autóval járjon be.
És amúgy, ha ez realitás is lenne, ez a rengeteg ember hova költözne, milyen érdemi és a kertvárosi léttel versenyképes lakásfejlesztést hozott létre, ösztönzött vagy írt elő a meglévő szabályozási eszközei útján (meglévő jogkör és nem pénzkérdés) Budapest az elmúlt években?
Az elővárosi vasút fejlesztése ellen fővárosi politikát csinálni öngyilkos bezárkózás Budapest vezetése részéről és totálisan szembemegy a belvárosi forgalomcsillapítási célokkal, hisz Budapesten minden második autóval megtett kilométert a fővárosba ingázó autó tesz meg.”
Nyitókép: Földházi Árpád/Mandiner