Kíméletlenül helyretette a HVG-t a Faktum a templomfelújítások ügyében

A tényellenőrző oldal külön cikkben elemzi a HVG írását, minden egyes tévedést és félrevezetésre alkalmas kijelentést megcáfolva.

Jó lenne ezeket az államszocializmusból örökölt, a közlekedési cégek körüli transzparencia teljes hiányára épülő logikákat egyszer végre magunk mögött hagyni.
„Egy főútvonali felüljárón súlykorlátozást és buszok letiltását és elterelését általában alapos műszaki vizsgálatok alapján és nem azok előtt szokták megtenni. De ha már óvatosságból mégis ez történik, a vizsgálatnak nem szabadna 22 hónapig tartani (!).
Most mégis így történt. Kivéve persze, ha valójában a parlamenti választások előtt 3 hónappal nagy hírverés mellett tett intézkedés, a buszok és más nehezebb járművek letiltása valójában azért történt, hogy a főváros nehéz anyagi helyzetét a felüljáró állapotával illusztrálhassa a városvezetés.
Akárhogy is, teltek a hónapok, a téma feledésbe merült, majd most, hogy az Üllői út forgalmi rendjének átalakítása miatt a 100E reptéri busz dugóba került és valamit lépni kellett, láss csodát, hirtelen felgyorsult a folyamat, megtörtént a mintavétel és kiderült, hogy a felüljáró mégiscsak elbírja a buszokat.
Pontosan ugyanolyan sztori ez, mint a másik mai, az indokolatlanul kihelyezett MÁV lassújeleké a Pápa-Csorna vasútvonalon, amivel a vasúttársaság valószínűleg szintén forrást próbál szerezni vagy a bezárást előkészíteni.
Jó lenne ezeket az államszocializmusból örökölt, a közlekedési cégek körüli transzparencia teljes hiányára épülő logikákat egyszer végre magunk mögött hagyni.”
***
Nyitókép: Földházi Árpád, Mátrai Dávid/Mandiner