„Egy főútvonali felüljárón súlykorlátozást és buszok letiltását és elterelését általában alapos műszaki vizsgálatok alapján és nem azok előtt szokták megtenni. De ha már óvatosságból mégis ez történik, a vizsgálatnak nem szabadna 22 hónapig tartani (!).
Most mégis így történt. Kivéve persze, ha valójában a parlamenti választások előtt 3 hónappal nagy hírverés mellett tett intézkedés, a buszok és más nehezebb járművek letiltása valójában azért történt, hogy a főváros nehéz anyagi helyzetét a felüljáró állapotával illusztrálhassa a városvezetés.
Akárhogy is, teltek a hónapok, a téma feledésbe merült, majd most, hogy az Üllői út forgalmi rendjének átalakítása miatt a 100E reptéri busz dugóba került és valamit lépni kellett, láss csodát, hirtelen felgyorsult a folyamat, megtörtént a mintavétel és kiderült, hogy a felüljáró mégiscsak elbírja a buszokat.
Pontosan ugyanolyan sztori ez, mint a másik mai, az indokolatlanul kihelyezett MÁV lassújeleké a Pápa-Csorna vasútvonalon, amivel a vasúttársaság valószínűleg szintén forrást próbál szerezni vagy a bezárást előkészíteni.
Jó lenne ezeket az államszocializmusból örökölt, a közlekedési cégek körüli transzparencia teljes hiányára épülő logikákat egyszer végre magunk mögött hagyni.”
***
Nyitókép: Földházi Árpád, Mátrai Dávid/Mandiner